tirsdag 3. november 2015

Det er bare innevær for tiden!

Etter noen dager med nydelig vintervær kom regnet tilbake igjen. Siden har det plaskregnet. Skulle tro at gatene er vasket rene nok nå?!?! Men nei, regnet skal fortsette.

Turaktiviteten har dermed fortsatt å være lav. Jeg og Mira går turer i sentrum og på skogsbilveier. Blir det for mørkt går vi i sentrum, men de dagene vi har bil før mørket kommer sigende, da tusler vi i skogen. På en av våre tusleturer traff vi på den søte karen på bildet; Knerten! Mye snodig som befinner seg innimellom trærne.

Jeg har veldig lyst til å dra på en litt lengre tur, men i dette været blir vi bare søkk våte. Nå pleier jeg ikke bry meg om været, jeg har klær til å være ute, men det får da være grenser for "ekstremsport".

Derfor har jeg valgt å heller jobbe med huset. Gjøre ferdig småting som gjenstår her og der. Noen lister som har manglet i sokkel-leiligheta er på plass. Sokkelen til kjøkkeninnredninga der nede er på plass. På loftet er gulvet omsider kneppet om slik at det ikke lengre mangler en bit gulv der det stod en vegg tidligere. Og jeg har malt første veggen egghvit. Det går unna når jeg først hiver meg rundt.

Utenfor huset er det snart ferdig ryddet til vinteren. Hageslangen er i hus. Alle blomsterkrukker er tømt og stablet bort. Garasjen er tømt for skrot og ryddet slik at bilen kommer inn. Skraping av is om morran er ikke noe gøy og står bilen i garasjen, så slipper vi det!

Apropo bil; jeg har solgt min kjære Opel Corsa og kjøpt min eldste sønn sin Opel Vectra. Han ville kvitte seg med den siden det blir for kostbart med bil når han er student. Dermed bestemte jeg meg for å selge min bil og overta hans. Selv om den har gått langt og har en del feil og mangler, så er den mye bedre å kjøre og har bedre plass.

Nå skal vi leke mekanikere og få skiftet noen deler, bare noe sånn luftmengdemåler-greier, en kjøle-greie og noe filter-greier.. hva det er og hvorfor, det vet jeg ikke. Kunnskapsnivået er høyt (ironi). Håper vi finner en mekanikervideo på youtube... eller får hjelp! En større reparasjon må gjøres på verksted, men det får utsettes en god stund til. Ikke noe farlig, men må ordnes før EU-kontroll.

Mira er "værsyk", vil ikke ut i regnet, så hun sover på dagen mens det er stille i huset og løper opp og ned mellom kjøkkenene når det er folk der. Det blir veldig mye trappe-trim!

I dag skal jeg fortsette med noen lister i kjelleren, bygge kjøkkenbenk og ett skap på loftet, i tillegg håper jeg å få tid til å rive og gjøre klart til å ferdigstille trappoppgangen fra sokkelen opp til 1.etg. Det vil si at det ikke er noe problem å holde seg sysselsatt innomhus!

Jeg ønsker dere alle en super uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!