tirsdag 23. desember 2014

Året som har gått, mitt 2014!

Etter en lang og kald januarmåned kunne jeg, i begynnelsen av februar,  endelig reise til mitt favorittsted; Gran Canaria. Ei uke med sol, varme, fjellturer og mye geocaching.

Jeg fikk omsider oppleve den vakre mandeltre- blomstringen.
Noe jeg alltid har drømt om å få se.

Det vakre snøfrie landskapet kan gi tårer i øya på hvem som helst.

Vel hjemme igjen var det bare å ta skiene på føttene. Til tross for elendige skiferdigheter kom jeg meg både til fjells og til skogs i det hvite landskapet.

I april begynte snøen å forsvinne og fjellheimen kunne så smått besøkes. Her ved en av vardene på Mofjellet var det vakker utsikt over Rana.

Så kom mai måned og for å slippe unna noe oppstyr med bursdagsfeiring, dro jeg en uke til Kypros. Nok ei uke med sol, varme, fjellturer og mye geocaching.

Dette var min første tur til Kypros. Stedet ga absolutt mersmak og jeg håper virkelig jeg kan reise tilbake dit flere ganger.

Sommeren kom og jeg gikk i gang med å få ordna rundt huset. Jeg bygget veranda på fremsiden og fikk plantet noen blomster. Riktig så pent ble det.

Så gikk jeg i gang med å få laget veranda og trapp fra sokkelen og opp til parkeringsplassen. Hundrevis av meter med impregnertdekke senere stod en flott trapp ferdig.

Til overmål ble plenen grønn i løpet av sommeren!

Jeg er umåtelig stolt av meg selv.
Avsluttninga inn mot steinkanten ble suveren. Jeg er glad jeg fulgte med i "timene" hos pappaen min. Klart vi damer kan hvis vi vil.

Jeg fortsatte å vandre i fjellet. Både i Rana og rundt om i Norge og Sverige. Innkjøpet av den urgamle campingvogna "Cachebo" ga meg komfortabel overnatting, parkert på steder hvor jeg ellers ville brukt telt eller lavo.
Det er vakkert i fjellet. Godt å bare tusle og gå.

24 Ranatrasken-klipp klarte jeg i år. Det er mange flotte naturopplevelser bare her i Rana kan jeg love dere.

Vi bor i ett skattekammer av naturopplevelser. Ingen tvil om det!
Nydelige Blerekan!

To ganger i år har jeg møtt geocachingmaskotten; Signal The Frog. En stor begivenhet for en entusiast som meg. Først på MEGA eventet i Umeå, så på GIGA eventet i Munchen.

I Umeå var det rundt 1000 geocachere samlet. 4 dager med iherdig geocaching, mye fest og moro sammen med de andre nordlenningene.

To uker etterpå var det tid for den fantastiske opplevelsen med over 8000 geocachere i Munchen.

Jeg er så vanvittig heldig!
Munchen er en flott by som helt klart bør besøkes igjen en gang i fremtiden!

I år har jeg signert 1290 loggbøker. Litt flere enn jeg trodde på begynnelsen av året. Det blir nok ikke noen flere i år, men til neste år... da blir det mange flere!
På tampen av 2014 har jeg nok en gang innsett en viktig ting i livet;

Hvis mulighetene ikke banker på; bygg en dør!

Jeg tror vi alle sammen må være flinkere å gripe livets muligheter. Ok, så kan vi "gå på snørra" så det synger etter, men tenk om det var akkurat denne muligheten som ga oss mye av det vi ønsket oss?

Nå håper jeg alle mine venner, familie og lesere av bloggen får en fredelig julehøytid og ett fantastisk godt nytt år!

Mange varme klemmer fra dette villmarkshjertet!