lørdag 3. januar 2015

Cachetur og litt om livet her hos meg!

Leieboeren flyttet ut på nyttårsaften og gutta flyttet ned for å feire nyttår der nede. De hadde kun med lov til å bruke stua, kjøkkenet, gangen og wc.

Siden jeg skulle gå i gang med riving av vegger, gulv- og taklister, gamle skap og "reperasjon" av ytterdør, så snart nyttårsfeiringa var over, fikk de ikke ta i bruk soverommet. Ei heller badet, siden det er helt skrekkelig og ubrukelig.

Leiligheta var helt tom, bortsett fra at leieboeren forlot en liten sofa. Vi hadde fra før fått en gratis sofa som stod i garasjen, så den bar vi ned. Jeg gravde på loftet og fant ett stort gulvteppe.

Ei venninne hadde en gammel tv-benk, ei kom med masse kopper, tallerkener, potetgullskål og en kasserolle. Ei anna kom med masse skåler, glass og ei hylle. Alt dette bare etter en liten annonse på FB-veggen min. Jeg er så takknemlig og glad!

I tillegg tok jeg en runde selv, betalte 50,- for bildet på veggen, fikk 2 gratis vegglamper og så kjøpte jeg ei skjærefjøl og en vannkoker. Bare salongbord manglet, så eldstemann tok ned sitt bord + tv og musikkanlegg.

Åh, så kjekt det var å ha dem der nede. De spilte musikk og skravla - og jeg slapp bråket! Alle var fornøyde! Etterpå har jeg lurt mye på om det er noe poeng i å leie ut mens jeg har gutta boende hjemme... den er jo kjekk å ha den leiligheta!

I går etter en slitsom ettermiddag med jobbing i kjelleren og litt hvile på sofaen, kjentes det fristende med en tur ut i frisk luft. Jeg var fornøyd med å være ferdig å rive alt på soverommet og i gangen. Bare å begynne å bygge opp igjen; tak, vegger og gulv.

Jeg valgte å legge i vei sent, senere enn sent, for å slå to fluer i en smekk. Logge en cache før midnatt og en etter midnatt, slik at jeg hadde funnet en 2. og en den 3. januar. Smart, ikke sant?

To fine cacher dukket raskt opp. Godt var det, for det var snø og regn om hverandre. Jeg ble kald og våt til tross for at jeg var godt kledd.

Vel hjemme igjen fyrte jeg i ovnen og tente noen levende lys, veldig fornøyd med dagens innsats.

2 kommentarer:

  1. Har du tenkt å prøve deg på én cache pr dag i år?
    Jeg hadde planer om å legge ut en cache i dag, men en vond skulder (har ligget galt i natt) satt en stopper for det. Så vi kaster ut jula og ser på Tour de Ski istedenfor :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, en cache hver dag går ikke siden jeg bare har 31 vintersikre cacher igjen her i nærheten... men en cache eller ett Ranatraskenklipp hver fridag, eventuelt bare en spasertur, det bør jeg prøve å få til :)

      Her er jula kasta ut. Juletreet havna i støvsugeren... i alle fall mesteparten av det... ;)

      Kos deg med tv. Jeg bare slapper av på sofaen før nattevakt :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!