tirsdag 13. oktober 2015

Det er liv i meg, såvidt....

Aursletta
Det er lenge siden jeg har skrevet noen ord, men det er egentlig ikke mye å fortelle om siden sist.

Det var sterk kuling når jeg dro fra Aursletta i Vistenfjorden fredag morgen for snart to uker siden. Båten utover hadde bare 3 passasjerer, jeg antar været ikke fristet til reising med båt. Selv så jeg det ikke så "ulekt", men det var mye sjøgang og litt tvil om båten kunne gå til Tjøtta i uværet. Nå gikk det heldigvis bra og vi kom oss hjem.


Siden da har gått med til å jobbe noen netter, litt hjemlige sysler og småturer med Mira.

"Fontenen" i Talvikparken.
Høst i Talvikparken.
Været har vært ganske fint den siste tiden, så vi har kosa oss ute. Tuslet rundt i de flotte høstfargene og funnet en og annen geocache.

Jeg har ikke så mange cacher igjen å finne her i Rana, så jeg innser at med bare 2,5 måneder igjen av dette året blir det nok ikke mulig å signere logg nr 3.500 slik jeg håpet. Men det kommer nye år og nye sjanser.

Rauvatnet
Noen turer i skogen har det vært, en liten tur på fjellet også. Jeg og en venninne skulle opp mot Rauvatnet for å se om vi kunne finne en cache, der oppe fikk vi oss en overaskelse; snø!

Selv om det var langt utpå dagen og temperaturen var steget betraktelig siden natten, var hyttetakene hvite og i terrenget lå det små snøflekker.

Paviljongen ved Bakeribygget. 
Vi nærmer oss vinter. Snøen ligger godt ned til ca 600 moh. Dermed innser jeg at de Ranatraskenturene som gjenstår ikke blir tatt i år. Fjell dekket med snø frister ikke i oktober, for å si det mildt. Nytt forsøk neste år.

I går mores våknet jeg med vondt i halsen, utover dagen kom feberen sigende, så muskler og ledd verker. Jeg kan ikke huske sist jeg var syk, men nå var det helt klart min tur igjen. Null gøy.

Og så dårlig som det passer å bli syk når jeg skulle i gang med maling av tak og vegger på stua i sokkel-leiligheta... men jeg får bite tennene sammen og ta det litt og litt når jeg kommer meg opp av sofaen.

Jeg har altså ikke så mye å fortelle, som dere forstår, men tenkte det kunne være greit å gi livstegn fra meg.

Håper dere har en fortsatt fin uke videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!