søndag 6. desember 2015

Ranatrasken sesongen 2015 er avsluttet!

30. november var Ranatrasken sesongen 2015 over. Min 8 sesong - og ei heller denne gangen fikk jeg klippet alle klippene... Bare 19 av årets 26 poster ble besøkt, dumt, men i år strakk bare ikke tiden til.

Siden snøen lå så fryktelig lenge i år var flere av klippepunktene "utilgjengelige" til langt utpå sommeren.

Sesongens vinterturer (desember-mars) ble; Skistua, Stortjønna, Skjålia (Skravelhaugen), Granneset, Røssvollia og Raudfjellet.


I april og mai begynte snøen å bli borte i de nære strøk og jeg tok sjansen på noen turer uten ski. Tortenkøta, Bjynnlisletta, Mastutofta, Lapplia og Mofjellet ble besøkt. Snøen lå ennå i landskapet, men turene gikk nå greit likevel.


Sommeren kom, men snøen lå igjen i fjellet både i juli og august. Virvasshytta, Kubben, Fesklausvatnet, Glomdalsvatnet, Blerekan, Hammertjønna, Stangfjelet og Heramsvarden ble besøkt.
Det er ingen tvil om at årets fineste Ranatraskentur var til Blerekan. Nydelig sommervær, telt, fiske og vakre omgivelser. Slike turer håper jeg at det blir mange av i 2016.
Totalt har sesongens 19 gjennomførte Ranatraskenturer resultert i ca 15 mil på tur. Mange fine opplevelser, utfordringer og mye glede.

Jeg kan innrømme at "nederlaget" over å ikke rekke de 7 siste klippene har gjort at jeg ikke har levert inn klippekortet til å være med i trekningen om en masse fine premier hos Rana Turistforening...

Men som ved avslutning av alle tidligere sesonger; NESTE sesong SKAL jeg klare ALLE klippene! (thi-hi)

Tusen takk for turfølget til alle som har vært med meg på tur i år, både fysisk og her via bloggen!

3 kommentarer:

  1. At du har hatt en haug med fine turer er det ingen tvil om! Nydelig natur hele veien, sånn vi bare kan drømme om her nede.
    Ikke se på de 7 du ikke fikk tatt som noe nederlag, se på de 19 du fikk tatt som en seier :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er nok dette nederlaget mest humoristisk ment, siden jeg hvert eneste år har stor tro på at jeg skal rekke alle turene...

      Jeg har hatt så mange andre fine turer i år, at det går ikke an å klage på dette.

      Neste år, da skal jeg klippe alle! ;)

      Slett
    2. Joda, jeg vet at du sier det hvert år, og jeg tror på deg hvert år også ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!