tirsdag 20. desember 2016

Helgetur til Hemavan!

Jula nærmer seg med stormskritt, men det tar jeg med knusende ro. Årets 8 små julegaver er ordnet. Det er nok. Julen handler om andre ting enn gaver.

Jeg, Lasse og de to hårballene dro på tur til Hemavan med vinterhuset. Det er kjekt med handling av litt "svenskevarer" innimellom. Til tross for sølevær (regn og speilglatte veier) ble det en koselig tur.

Som dere ser er det ganske grått i landskapet selv om det ligger litt snø på bakken. Regnet vasker vekk det hvite på trærne, så julestemninga i skogen uteblir. Det gjør ikke noe, vi har klær for å være ute.

Lørdags kveld laga vi bål i ett av de mange gapahukene i området. En av de store som har bålplass inni. Litt snø måtte graves ut, så var vi klar for pølsegrilling.

Koselig å sitte sånn og vi gleder oss veldig til skitur med pulk og telt. Det blir spennende å prøve.

Vel hjemme igjen lasta vi alle remediene ut av vinterhuset, Nikolai flytta inn der. Kjekt for han å ha egen "leilighet" når han skal ha kompiser på besøk.

Jeg skal på jobb ett par dager nå, så blir det noen dager fri før jeg skal jobbe en hel uke i jula. Koselig å være på jobb i jula, så det går helt fint.

Håper dere alle har det fint og ikke stresser for mye med å lage den "perfekte" julefeiringen. Jula blir nok super selv om kjøkkenskapene ikke er polert, jeg tror ikke nissen bryr seg så mye om kjøkkenskapene til folk ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!