søndag 10. februar 2019

Tur til fyret på Engelsholmen!

Jeg våkna grytidlig lørdag morgen og fra kjøkkenvinduene hadde jeg utsikt mot en fargerik himmel. Det blir lyst tidligere og tidligere nå og dagene lengre. Det er godt, for mørketiden merkes mye mer her enn i byen.

Vi er ute hele dagen, men av og til må vi bare komme oss av eiendommen. Siden bilen står dønn fast i innkjørselen bestemte jeg meg for å legge turen til Engelsholmen fyrlykt. Etter å ha tatt av fra hovedveien gikk det ikke lang tid før jeg hang på slep etter to hårballer på rådyrjakt. Rådyret står oppå bakken der, i lysningen mellom trærne.

Jeg fikk etter hvert med meg hårballene videre. Vi kom oss tørrskodd over til holmen siden det var lavvann og på toppen av Engelsholmen står fyret. Derfra er det fantastisk utsikt, både mot Tomma (bildet over) og Lovund (bildet under). Jeg kjenner jeg gleder meg enormt til Sjølvelive er operativ igjen og vi kan dra på båttur her på denne delen av Helgelandskysten.

Det blåste (som vanlig) litt, men det er alltid ly for vinden på en kant av fyret. Hårballene ble tilbydd godbit, som de ikke ville ha, for de ville på rådyrjakt.

Vi hadde en fin tur og alle var fornøyde når vi var hjemme igjen. Hmmm... hvor skal vi legge turen i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!