onsdag 8. juni 2011

I geocachingens forundelige verden...

Ja, ingen tvil om at jeg bruker mye tid på Geocachingens forundelige verden. Ingen tvil om at jeg trodde at det å finne 400 cacher på ett år var en bragd, men det viser seg at jeg har tatt veldig feil... Leste i siste nummer av FTF Geocacher om en amerikaner som har funnet neste 23.000 cacher på 5 år!!! Kona hans som fortalte om hvordan det var å være gift med en cache-avhengig mann.... tror faktisk Harald vil kjenne seg bittelitt igjen i den historien.

I USA finnes en by som heter Cache. Og som bildet viser er det nok her alle gamle cacher blir begravet.... he, he...

Til min store frustrasjon har jeg for liten hjernekapasitet til å klare å løse alle mulige og umulige slags ?-cacher. Snodige oppgaver som skal gi forståelige koordinater... Som denne;
Hvordan i all verden skal man kunne skape koordinater ut av dette?!?! Uansett hvor mye jeg spekulerer finner jeg absolutt ingen løsning! Jeg skjønner at dette er en strekkode, kode 128. Men hvordan i all verden skal jeg kunne lese den?!?! Sukk...

Til tross for en del frustrasjon, både fra den ene og den andre, er det veldig morro å dra rundt og finne disse skjulte skattene som så vanvittig mange mennesker går/kjører forbi uten å vite at de er der. Noen ganger tenker jeg; her har hundrevis av menneskehender vært 4 cm fra cachen, uten å vite at de var i nærheten av en liten skatt!!! ;)

Jeg er superspent på denne sommeren, på hvor mange cacher jeg kan klare å lete frem...

5 kommentarer:

  1. Jeg kan hjelpe deg med mysteriet :)
    Det finnes en app til Iphone og adroider som heter Barcode Scanner. Den er gratis. Har den på min telefon og når jeg leste av koden hos meg så dukket det opp noen ganske så fine koordinater :)

    SvarSlett
  2. Alternativt kan du ta med koden til Rimi og spøre om du kan få låne strekkodemaskinen deres. ;)

    SvarSlett
  3. ..... eller du kan bare få koden av meg :)

    SvarSlett
  4. Du! Det derre cache styret ditt irriterer meg...Har jo lovt meg selv å prøve ut dette. Tror det finnes mange spennende der jeg bor...Gikk sikkert forbi mange bare i dag....Og når jeg nå leser om det igjen, så får jeg dårlig samvittighet...Steike! Jeg får skjærpe meg :p

    SvarSlett
  5. Hilde; vet du jeg blir helt imponert! Uten deg får jeg jo ikke løst disse snodige ?-cachene... Har et par til jeg skulle hatt hjelp til... prøver å finne mailen din, jeg... ;)

    Min personlig 15-åring har sånn avansert telefon, så nå trenger jeg bare å få sjekka om tallene ble riktige!!! :) Tusen takk!!!

    Kristine; godt forslag... men... tror du ikke de ville trodd jeg var like gal som jeg er?!? ;)

    Roffen; i morgen FORVENTER jeg et blogginnlegg om din aller første cachetur! Og trenger du hjelp, er det bare å linke til cachen du vil prøve på, så skal jeg gi deg noen tips!!! Nå MÅ du få ræva ut av toseteren!!! ;)

    Ha en flott aften, folkens!
    Har BTW vært på cachejakt på fjellet i kveld, men cachen var under 1-2 meter snø ennå.... sukk... ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!