onsdag 31. mai 2017

Fine dager med geocaching i Namsos!

Vi har vært i Namsos området siden søndag ettermiddag. Jeg tok meg en feriedag for å få en ekstra dag på turen sørover til MEGA eventet på Steinkjer.

Det medførte at Lasse ble med tre dager, før han skal på jobb igjen.

I tre dager har vi hatt nydelig vær, sett flott natur og hatt fokus på geocaching.

Jeg tror faktisk vi har funnet rundt 85 stykker.

Søndag brukte vi tiden i et område med mange festlige cacher. På 5 forsøket fikk vi logget en mysterycache som vi måtte ha stige for å nå, omsider hadde vi det, men cachen var borte og erstatningen i et tre 50 cm fra bakken.... hmmmf....

Etterpå gikk vi i gang med en multi. Vi skulle oppklare "Drapet på McStoon". Etter å ha vært innom en del veipunkter, skjønte vi hvem morderen var og gikk til "graven" hvor vi fant cachen og dermed kunne konstatere at vi hadde riktig løsning. Kjempemoro, spesielt siden vi tok flere andre festlige cacher underveis.

På mandag gikk vi en trail innover langs en dal opp til to fjellvatn. 17 cacher lå som perler på en snor langs stien innover. Noen med for jøævlie avstikkere opp i et hælvetes terreng! Likevel, funn ble det på alle 17. Utsikten vi fikk  når vi etter 4 km tok lunsj ved den siste cachen var verd turen i seg selv.

Særiøs treklatring er det også blitt. Nå var denne cachen falt ned og det gikk ikke å henge den opp igjen, røket nylonsnøre er nesten umulig å få sammen igjen, desuten var cachen våt, så her må nok eieren ut å fikse. Selvsagt klatra Lasse, denne ble for drøy for meg....

Utpå kvelden tok vi kveld på en superfin plass på kysten like utenfor Namsos. En fredelig kveld i sola.

I går brukte vi for det meste dagen til drive-in caching, bare avbrutt av småturer i lugumbert terreng. Hårballene var slitne etter mandagens tur.... Likevel fikk vi sett mange fine steder. Sola skinte fra nesten skyfri himmel og vi kosa oss masse.

Slik som dette ser boksene vi leter ut. Her var det grevlingvirksomhet for å få tak i cachen. Den lå i ei gjørmete granskog skråning. Ikke så god sak å finne, så det gikk vel med 20 minutter oppi der. Joda, det er tøft å være geocacher!

Når vi avslutta dagen så ikke feltnotatene så veldig oversiktlig ut.... men vi har et slags system i rotet....

Nå har Lasse tatt min bil og kjørt i retur nordover og jeg og hårballene fortsetter alene. Nykoka kaffe og litt mer oversiktlig feltnotatark er klart, en ny geocachingdag kan starte.