mandag 22. mai 2017

Jeg gjør meg klar for geocaching!

Den siste tiden har jeg holdt på å gjøre meg klar til geocachingtur. Det vil si løse mystery, studere kart og finne en god rute å kjøre både for å få signert så mange logger som mulig og for å få gått noen fine turer i skog og mark.

Snøen er borte og sesongen begynner for alvor.

Siden det er så populært med klistremerker for å logge cacher med, har jeg kjøpt meg noen sånne også. Ett sett i rødt og ett sett i hvitt, med litt forskjellig tekst.

Turen jeg skal på går til Vikingeventet (link) på Steinkjer. I skrivende stund er det i overkant av 400 geocachere som har meldt seg på. Blir gøy å møte en masse andre som er ivrige med denne hobbyen. Man møter stort sett bare trivelige geocachere!

Her fra Helgeland er vi en gjeng på 12-14 stykker som skal dra sørover og gjøre en del ting sammen. Geotrollan (link) er ei forening som vi starta for å samle aktive geocachere fra Helgeland.

Vi har ei hyggelig, festlig, aktiv og positiv FB side og mange geocaching aktiviteter vi holder på med i felleskap. Vi vil gjerne ha med flere geocachere, så har du tilhørighet på Helgeland er det bare å ta kontakt med oss på FB (link). Vi lover at du møter en gjeng som svarer på spørsmål, gjerne hjelper til, og ikke minst har ei kritikkfri, fin og kranglefri FB-side.

Nå er klær og cacheutstyr merket med logo og nick - og ligger klart til bruk. Nyinnkjøpt rosa softshel-jakke, sorte hansker og t-shirt. Helt klar for nye eventyr. Jeg gleder meg stort til å ta med meg hårballene (Lasse har jobb og blir derfor ikke med) og reise neste tirsdag. For å få med meg så mange cacher og turer som mulig planlegger jeg å bruke 2 dager på ferden mellom Namsos og Steinkjer, ei strekning som normalt ville tatt en times tid. Det er mulig 2 dager blir knapt med tid, men det er den tiden jeg kan avse.

Er det flere av mine lesere som skal til Steinkjer for å delta på MEGA eventet?

1 kommentar:

  1. He he ja en lærer raskt at estimert tid blir laaaaaangt lengre enn en har tenkt med denne hobbyen! Man skal jo bare...

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!