onsdag 11. juli 2018

Endelig kom sola!

Sola dukket opp og vi kunne gå i gang med å slå gress og henge på hesjer. Vi må tenke litt som Pippi Langstrømpe; "Dette har vi ikke gjort før, så det kan vi helt sikkert!"

Jammen fikk vi det ikke til. Første hesja kom opp i rekordfart. I skrivende stund er også hesje nummer to kommet opp. Full den også, så nummer 3 må opp for her er det mye å slå.

Vi synes vi er riktig så flinke.

Jeg og hårballene gikk tur på eiendommen i går kveld. Da måtte vi til ett av stedene med åpning i skogen for å nyte utsikten. Ingen tvil om at Alaska liker seg når det er god utsikt.

I sola kan vi ta babykyllingene ut. De har da tilhold i ett av hundeburene. Buffy er tvilsom barnevakt, men heldigvis klarer hun ikke grave seg inn til dem. Men veldig spennende er det nok for liten hårball.

Huset er ferdig restaurert utvendig. Alle vinduene er skiftet ut. Det er etterisolert, vindstopper, asfaltplater og ny bordkledning, samt nytt tett tak. Nå skal kledninga tørke til neste år, før huset blir malt.

Jeg vil fremdeles spy av alle som kjører forbi og følger med på fremgangen. Det er foreløpig umulig å bli vant til det. Jeg får virkelig håpe at de kan la det være til helga når vi får gjester som skal være her og passe hønene, mens vi tar en pause og drar bort. Og jeg håper ennå mer at de lar være med nyskjerrigheta siste uka i juli, når våre venner skal være her ei uke å ta vare på dyra. Jeg tror nok de gruer litt til å bli beglodd av "gud og hvermannsen". Til å være så avsides som dette, i ei 60 sone, er det helt utrolig for en biltrafikk det er her.

Nå skal det sies at det ikke er de få naboene vi har, som kommer og slår av en prat og hilser på oss som er utfordringen med nyskjerrigheta. Det er klart at for dem er det sikkert moro å se at eiendommen blir tatt var på. Det er alle de andre. Av og til lurer jeg på om det aldri blir restaurert hus her på Helgeland, siden dette prosjektet er så himla spennende.... *latterkrampe*

Uansett; vi gleder oss til å flytte inn i huset etter mange, mange uker i bobilen.

Håper alle sammen får ei super uke videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!