lørdag 14. juli 2018

Roadtrip Lofoten ~ dag 2 ~ !

Lørdag morgen fortsatte vi ferden. Vi forlot Korgfjellet og kjørte innom XXL for å få oss nye tursko. Vi kan si det sånn at de gamle hadde gjort mer enn sitt....

Vi måtte selvsagt stoppe ved Polarsirkelsenteret. Vi og alle de andre turistene la igjen en pen dose penger der for å handle litt dill-dall. Jeg synes det er koselig å dra innom når jeg har muligheten.

Alaska liker ikke at huset (bobilen) flytter på seg. Nå har vi bodd så lenge i den at hun er vant til at den står i ro hele tiden. Men alt blir bittelitt bedre når vi går tur innimellom.

Planen for dagen var å ha en ren transportetappe til Bognes/Lødingen området. Det ble til at det passet fint å stoppe like nord for Lødingen.

Nå er det sånn at det har vært lite geocaching i år, så på denne turen må vi bare prøve å finne en og annen cache. På det stedet vi stoppet for natten var det en cache på ei lita øy. Lasse var ikke snauere enn at han svømte over, fant cachen og svømte tilbake - og presterte å si; "Det var ikke så kaldt!" Nei, det tror jeg nok.... Ikledd morgenkåpe og crocks tøflet han, søkk våt, langs E10 (ja, det var mye biltrafikk) mot bilen igjen.... Jeg og hårballene gikk ved siden av og jeg lo så jeg holdt på å krepere. Men tøff er han, det skal han f**n meg ha!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!