fredag 3. januar 2020

"Fjordland" alá Solbakken!

Vi har ikke noe matsvinn hos oss. Hønene får brød og salatrester. Hårballene spiser bein og kjøttavskjær.

Middagsrester blir tatt vare på i porsjoner og frosset ned. På den måten har vi lunsj eller middag klar til de dagene vi er alene.

Etter julen ble det mye ribbe og pinnekjøtt igjen.

Flotte enkle middager å ta opp. Det var rimelig tomt i beholdningen med porsjonsmiddager, bare to vilt-tallerkener igjen, så det var kjekt å få fylt litt opp.

Lille julaften og julaften bevilget vi oss blå poteter til middagen. Egen avling med Blå Kongo. Jeg håper vi får større avling av disse til neste år, de er kjempegode.

I fjor hadde vi ett kg settepoteter som ga 6,5 kg poteter. Så jeg sparer, så jeg har mer settepoteter til våren.

Julaften måtte vi selvsagt ha multekrem i krumkake til dessert. Kan det bli bedre?

Min første oppfordring til dere i 2020 er; reduser matsvinnet i hjemmet; ta vare på matrester. Sparte penger og veldig kjekt på travle dager.

Jeg ønsker dere en flott helg, husk a senke skuldrene og hvil ut etter julestresset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!