mandag 6. januar 2020

Gammel praktovn!

Jeg har fulgt med på nettet om noen skulle kvitte seg med en liten vedfyringsovn, en sånn urgammel en. Når vi var i Lofoten i sommer sjekka jeg på finn.no før vi kjørte hjem.

Jeg fant en liten praktovn på Eidbukt. Vi diskuterte litt, bildene var dårlige, men den var flott, gratis og vi hadde plass i bilen. Det var bare for oss å kjøre Kystriksveien og ikke E6 hjem.

Den gamle ovnen ble hentet i en gammel fjøs. Der hadde den stått i mange tiår og samlet støv.

Jeg var overbevist om at denne ville bli helt fantastisk inne i anekset, i stedet for den gamle "tilhenger"-ovnen som stod der. Nå er den smurt og ser helt super ut. Ett blikkfang i stua. Den er ikke koblet til pipa ennå, så vi kan foreløpig bare ha fyr i ett kubbelys inni den, men snart blir det klart for bjørkeved.

Så her kommer nok en oppfordring for 2020; ikke kast gamle ting, det er gratis å legge ut på finn.no og noen har garantert lyst på det dere ikke har lyst på lengre. Både penger og miljø blir spart.

Flere blikk inn i anekset kommer etter hvert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!