torsdag 28. april 2016

"På loffen i Nord Trøndelag" ♧2♧ Geocachingdag!

Det viste seg at vi slett ikke er i Bangdalen.... det fine er at vi er i en dal :) som jeg ikke husker navnet på....

Torsdag våknet vi til strålende sol. Det hadde blitt lite søvn på meg siden jeg var blåfrossen etter onsdagens cachetur i sludd og regn. Men jeg var selvsagt ivrig etter å komme i gang med cachejakten. Milepælen 3500 funn nærmet seg.

I løpet av vinteren, mens jeg har løst hundrevis av mysteryoppgaver, har jeg hatt en del kontakt med en av de lokale geocacherene i dette området. I dag slo han følge med oss på cachetur. Etter kaffe og strategimøte la vi i vei.

Litt snodig, for en av cachene langt oppi dalen her var ikke funnet før. Vi valgte å kjøre opp dit og tusle den snødekte skogsbilveien mot GZ. Og utrolig nok, helt blank logg på en av BMT #1001 cachene!!!

Nedtellingen min mot logg nr 3500 nærmet seg slutten og i god tid før lunsj ble BMT #934 vinneren! Jeg var selvsagt strålende fornøyd.

Ut over dagen ble det mye inn og ut av bilen, opp og ned i terrenget. Noen km ble vandret langs skogsbilveier, over myrer, bekker, gjørme og gjennom granskog.

Tiden flyr når man har det gøy og holder på med geocaching i godt vær og godt selskap, så plutselig var klokka 21, det var på tide å ta kveld og slappe av litt.

Vel tilbake ved camp kastet Mira og Una seg over sin mat før de satte seg ned foran meg og ville ha min mat også.... ja, selvsagt fikk de litt av den....

54 funn ble det i dag, hvorav en FTF ;)

Så slokna vi alle tre, mens duskregnet trommet mot teltduken. Koselig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!