onsdag 2. august 2017

Road Trip; Rena - Avalsjøen!

Som vanlig en lat morgen før vi la i vei ved 11-tiden. Hyttetunet var for lengst tømt og regnet var kommet.

Det var et lite stykke å kjøre før vi var i Rena, hvor planen var å gå en runde for å løse og finne en letterbox-cache.

Det ble en fin spasertur på historisk grunn, under paraplyen. Oppgaven ble løst og dermed hadde jeg koden til hengelåsen. Kjempefin cache å finne.

Så fortsatte vi et stykke og hadde bare et par stopp før lunsj. Nå ble vel lunsjen i seneste laget, sånn rundt kl 15, men det spiller liten rolle på tur.

Jeg var på vei mot Gardermoen for å hente Lasse, men flyet hans skulle ikke lande før kl 22. Dermed ble det tid til noen flere cacher, blandt annet ved Stensgård kirke, en kirke som var langt mer velholdt enn den kapellet fra i går.

Det var noen cacher som skilte seg ut. Adventscachene i Raumerjul-serien var fabelaktige, med lys og det hele. Sånne som er en glede å finne. Ved en av cachene traff jeg et par fra utlandet et sted. De lurte på om det fantes noen steder i nærheten hvor det var lov å campe for natten. Jeg er jo ikke kjent, men hadde nettopp vært å funnet en cache på et fint sted ved vannet og fortalte dem det. De var glade og fornøyde og fortsatte.

Vi tuslet en tur ved nok en kirke like før Gardermoen. Hovin kirke var også velholdt. Sola skinte og alt var vel, etter at vi hadde vært gjennom et vanvittig tordenvær og styrtregn mens vi gikk i skogen bare et par timer før. Hele antrekket fra den turen henger i dusjen til tørk...

Like ved Gardermoen gikk vi også en runde. Like forbi dette kunstverket. Jeg aner ikke hva det er, men ganske stilig.

Så ble det en del venting før vi kunne plukke opp Lasse og fortsette langs E16 til en rasteplass like ved Avalsjøen. Her tok vi kveld til denne utsikten, sånn ved 22:30 tiden. Ganske fredelig til tross for at det er nært E16.


Dagens etappe: 195 km
Totalt på turen til nå: 1.014 km
Tidsbruk: 11,5 timer

2 kommentarer:

  1. Kunstverket ved Gardermoen heter Keplerstjernen og er laget av Vebjørn Sand :)
    Adventscachene i Raumerjul har jeg bare tatt to av, men fyttegrisen for noen praktverk av noen cacher! Man skal absolutt passe på å ha en god beholdning av FP når man drar til dette området, for de deles ut i hytt og gevær :)

    SvarSlett
  2. Var litt ekstra artig å lese det forrige innlegget ditt, Kvikne-Rena, for der kjente jeg igjen flere av stedene du stoppet. Vi kjørte og stoppet og cachet mange av de samme stedene i fjor.
    Men nå er du jo virkelig på kjente trakter, selv om jeg ikke tror jeg har logget mutteren. Her omkring er det utrolig mange fine, artige, kreative, vanskelige cacher og tett i tett med vanlige cacher i tillegg. Altså noe for en hver smak. Holder regnværet seg borte så setter jeg også kursen mot Avalsjøen - i morgen. Koselig at du stakk innom vårt område og god tur videre :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!