tirsdag 1. august 2017

Roadtrip: Kvikne - Rena!

Vi sov godt og lenge oppe i fjellheimen, stod opp og laga kaffe. Hyttetundet tømtes for andre bobiler, trailere og biler. Jeg koka kaffe, gjorde noen feltnotater og fortsatte ferden.

Søla jettegryter var det første stedet som ble besøkt. Her var det en EarthCache. Jeg fant både en liten canyon og noen jettegryter, men når jeg leste teksten og oppgavene, hadde de fint lite med jettegryter å gjøre, hvis ikke jeg har misforstått helt. Men det går sikkert bra likevel. Den tradisjonelle cachen fant jeg ikke... dagens første DNF...

Så la jeg kursen mot Aukrustseneteret. Jeg hadde veldig lyst til å gå inn og se, men ikke alene og ikke til den inngangsprisen. Jeg skulle jo ikke kjøpe hele senteret, bare se ;) Vel, jeg tok et bilde av det stedet jeg hadde hatt lyst til å  besøke, det fikk duge i dag.

Men jeg ville ha en "strikke-en-Ludvig-figur-pakke"! Så jeg gikk inn i "gift-shoppen" og leta, masse Solan og Guri, men ingen Ludvig. Hmmf... men så fant jeg en enslig pakke bortgjemt bak noen andre greier. Grafset den til meg; MIN! En liten ting til Lasse kjøpte jeg også, hemmelig selvsagt. 828,- kroner fattigere, det er dyrt å være turist i Norge. Så var det logging av cachen på stedet; greit funn i sola.

Vi fortsatte langs Rv3. Det var på tide med litt lunsj, så jeg cachet meg mot en rasteplass. GC3PXPD var en helt nydelig sådann. Mye folk, men man merket det ikke, stort område, skog, ryddig og godt tilrettelagt for veifarende. Det var vei, parkeringsmuligheter og benker rundt hele det lille vannet.

I dag ble det bare stopp ved en kirke, eller det er et kapell. Tragisk at det ikke blir vedlikeholdt... Her snakker vi null vedlikehold av et historisk lite bygg. Vel, vel, cachen ble funnet og jeg var fornøyd.

Neste stopp ble rasteplassen med denne sølvelgen. Jeg orket ikke stå der til alle folkene gikk bort fra føttene, så de fikk være med på bildet. Det kom stadig nye til som skulle fotograferes ved elgens føtter. Uansett, fabelaktig kunstverk! Cachen ble dagens andre DNF, alt for mye folk til å lete som en tulling med to hunder i bånd.

Så kjørte jeg til Koppang og tok av der. Rendalen PowerTrail består av hundrevis av cacher, jeg tenkte jeg skulle ta noen av dem når jeg hadde tid. Fant en rute langs en skogsvei; ca 200 cacher vil jeg tro.

Jeg logget 30 av dem. Stoppet på noen av dem som var på flate strekninger og i nedoverbakker.

Å cache med bobil er vanskelig. Stort og tungt kjøretøy på smale veier hvor man skal stoppe hver 200 meter...

Planen var å overnatte ett sted langs denne strekningen. Veien gikk langs et stort vann, men det var ingen fine steder å stoppe, så jeg bestemte meg for å finne Rv3 igjen.

Det har vært varmt og fint vær hele dagen. Så selv om det ikke var sen kveld bestemte jeg meg for å avslutte dagen. Vi stoppet ved den første og beste rasteplassen vi fant. Ikke så dumt, for det var fint her. Det var mange her når vi stoppet ved 19:40 tiden, folk satt ved benkene og spiste i sola. Bare 2 andre bobiler og en personbil har stått på hyttetunet i natt.

Jeg stekte rundstykker, vi spiste, gikk tur langs vannet og fant cachen. Så slappa jeg av med føttene høyt, fornøyd med dagens 36 funn.

Nydelig utsikt ut av hyttevinduet i kveld også.

Dagens etappe: 199 km
Totalt på turen til nå: 819 km
Tidsbruk: 8,5 timer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!