tirsdag 20. september 2011

Høst tur ved Andfiskvatnet!

I dag hadde jeg flere turalternativer, men jeg valgte den som kunne gi flest cache-funn! Ergo la jeg kursen mot Åga og Andfiskvatnet. Her har jeg vært mye på tur før, et flott område. Men denne gangen skulle jeg ledes til tre steder jeg ikke har vært før!

Dagens første stopp var omtrent bare inn og ut av bilen for å signere i en cache. Så kjørte jeg videre oppover dalen, parkerte på et - i følge GPS'en - høvelig egnet sted og tuslet stien mot elva. Her var det bord og benker på et utsiktspunkt, men jeg fant ikke cachen på de føste 5 minuttene, så jeg gikk tilbake til bilen og tok på meg ryggsekken og fisket fram gåstavene. Så beveget jeg meg i den andre rettningen, opp mot fjellet. Naturen glittret i alle de flotte høstfargene.

Det er tørt og fint på bakken etter flere dager uten regn. Oppe i fjellskråninga fant jeg cachen. Og rett ved siden av var det ei flott fjellhylle med steiner å sitte på, et steinbord og bålplass. Neida, jeg var ikke smart nok til å ta bilde fra skogen nedenfor... Men jeg fikk nå tatt et par bilder inni hula! Fantastisk utsikt!

Etterpå tuslet jeg ned igjen, og kjørte et stykke videre innover dalen. Neste stopp var demningen. Der var det også bare ut av bilen, logge cachen, kjøre videre. Så var det Andfiskvatnet. Etter å ha parkert tuslet jeg langs skogsbilveien som går langs vatnet. Sola skinte, alt var vakkert. Cachen var et greit funn. Utsikten fantastisk. Det var bare å nyte.

Det ble en flott tur i nydelig vær. Nå sitter jeg bare å funderer på hvor jeg skal legge kursen i morgen?

Håper dere har hatt en flott dag!

5 kommentarer:

  1. Flott av deg å benytte høsten. Tenk på alle de lavpanna idiotene som ikke fatter hvor vakkert land vi bor i. Eller...Ved nærmere ettertanke; det er greit at mange er lavpanna idioter, vi har jo ikke lyst til å gå i kø i naturen :)

    SvarSlett
  2. He, he... Roffen; hadde jeg vært nødt til å stå i kø for å gå i naturen hadde jeg nok latt det være! Jeg skyr kø-mentaliteten som pesten! Så heldigvis er det veldig mange "lavpanna idioter" som ikke har oppdaget hvor vakkert landet vårt er!!! :)

    Røsslyng; alltid koselig å ha deg med på tur!!! :)

    SvarSlett
  3. Du er så flink til å gå turer :p hva skjer egentlig når du har funnet mange cacher? ;DD Ha en flott dag, Siv Anita!

    SvarSlett
  4. Det er godt å komme seg ut på tur og få hodet klart igjen! ;)

    Det skjer egentlig ingenting når jeg har funnet mange cacher, blir bare flere på statistikken... og i skrivende stund har jeg funnet 694 mer eller mindre fornuftige tuppevarebokser med skrivesaker i!!! :)

    Ha en flott dag du også Keth!!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!