onsdag 14. september 2011

Presenterer de bloggene jeg leser fast!

Å følge blogger er blitt en del av hverdagen min. Det er langt bedre tidsfordriv enn Facebook, hvor det bare kommer en settning om dagens tanker, og man må gjette seg til resten... Jeg får høre hele historier, det som opptar andre, hva de holder på med, oppturer og nedturer. Hvilke blogger jeg har fulgt siden jeg kom inn i bloggverden har variert en del, men noen har jeg fulgt siden starten, andre har kommet til etter hvert. De er blitt blogger i hjertet mitt! :)

"Pilaris" er den som har vært lengst på lista mi. Kjersti, som er forfatteren bak bloggen, har betydd enormt mye for meg gjennom det vanskelige året (2010) - og ennå! Hun blogger om alt og ingenting. Geocaching, hund, tanker, hverdag, hage, ja, en sånn allsidig blogg med litt av alt. Hverdagsmagi.

"Oss på Tveråmoen" er også en blogg jeg har fulgt lenge. Den blir ikke oppdatert så ofte, men her er det mye glede og interiør. Forfatteren og mannen holder på å pusse opp et gammelt hus, og det ser ut til å bli så flott. Her kan man hente inspirasjon, ingen tvil om det.

"Terninger - du vet aldri hva du får" er en blogg som dukket opp for en stund siden. Den er også en reflektert og allsidig blogg. Mange betraktninger, hverdagshistorier og  gjenbruk (inspirasjon til meg), en sånn blogg hvor du aldri vet hva som dukker opp!

"Roffens" er en blogg skrevet av en trønder som oser av livsglede og omtanke for familien sin. Jeg har fulgt han en stund, gjennom en vanskelig sykdomstid som ikke helt er over... Han betrakter verden fra toseteren sin, innimellom frustrert, innimellom komisk og en ganske sjelden gang; veldig særiøs!!! ;) Han er glad i fjell og natur, så han skriver om det også! Dagen blir ikke den samme uten!

"Villmarksjenta" er den bloggen som imponerer meg mest, ei 16 år gammal jente som elsker å være på tur, skriver godt om dem og viser flotte bilder. En blogg som er en fryd for øyet, og god å lese!

"Røsslyng - Dikt for dagen" er en av de nye bloggene på lista mi. Her finnes dikt, eller vers og rim som passer til alle anledninger. Innimellom er hun en humorist i verdensklasse; det liker jeg! Men det er masse andre dikt der inne som er flotte å lese.

"Fjellbloggen" er en blogg med flere forfattere. Der fortelles det litt om det som skjer i Hemavan og Tärnaby. Følger den siden vi har hytte der og det er hyggelig å følge med på hva som skjer.

"...sånn som skjer..." er nettopp kommet på lista, ergo vet jeg ikke så mye om den ennå, men jeg har sett at der er mange flotte bilder. Jeg er glad i bilder!

"Keth" er datteren til ei venninne i Stavanger. Jeg traff dem første gang i 2005, i Alanya, Tyrkia. Jeg har fulgt bloggen til Keth siden jeg oppdaget den. Det er koselig å holde meg oppdatert på hva som skjer i livet hennes, og tenk; nå har hun flyttet til Bergen og begynnt å studere til sykepleier. Godt yrkesvalg.

"Villa Villekulla" er en blogg skrevet av ei venninne fra Sandnessjøen. Hun skriver både om løst og fast. Men den siste tiden har hun dreid inn på interiør, og det er ikke så dumt. Hun viser masse bilder av hjemmet sitt (eller skal jeg si smykkeskrinet?), hva hun pynter med og hvordan. Her kan man hente mye inspirasjon.

"Hyttedrømmen" er en blogg som er startet av en av mine engler. Jeg går ut fra at bloggen får mer fart når de endelig finner sin drømme-hytte-plass, for ennå er de i det skrekkelige; "vente-på-det-rette-stedet-å-sette-opp-hytte" vakumet. Jeg gleder meg til hun begynner å planlegge og vise oss!!! :)

I tillegg er det to skjulte blogger. Dvs. blogger som det krever godkjenning av forfatteren for å lese. Den ene er en veldig personlig og nær blogg, skrevet av forfatteren Sylvi, denne følger jeg ene og alene fordi jeg synes det er hyggelig å følge andres hverdagsliv og tanker. Den andre er under oppbygging og blir forhåpentligvis et flott prosjekt til publisering om en stund! :)

Har du tid til overs og ønsker deg litt god lesning, titte på flotte bilder eller hente inspirasjon til hjemmet ditt; surf innom bloggene på lista mi. Det er bare å klikke på linkene. Tror ikke du blir skuffet!!!

Håper du får en strålende onsdag!

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for at jeg fikk komme på lista di, og for nydelige ord! Du betyr også mye for meg, snuppa, og jeg gleder meg til vi en gang kan møtes! Takknemlighetsklem sendes nordover!

    SvarSlett
  2. Så herlige beskrivelser du gir oss, Siv Anita! Det var virkelig koselig å lese. :D Det er en ære å få være på leselista di! Tusen takk, vennen! Varm klem til deg! :D

    SvarSlett
  3. Hyggelig å bli nevnt. Du beskriver jo bloggen bedre enn hva jeg selv klarer. Takk :)

    SvarSlett
  4. Dere skal da ikke takke for å være på lista mi!!! Det er en ære å få lov å lese om deres liv og tanker... og ikke minst se alle bildene dere legger ut!!! Elsker bilder, jeg, vet dere!!! :)

    Så; Tusen takk for at dere deler av livene deres! :)

    SvarSlett
  5. åh, så koselig av deg :-D jeg syns det er gøy å høre at du holder deg oppdatert! Selv om jeg ikke har den mest interessante og meningsfulle bloggen da ;)

    SvarSlett
  6. Det er sååå vanvittig koselig å følge bloggen din. Den er så full av glede... og DET er meningsfylt, Keth!!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!