torsdag 16. januar 2014

Det går mot ei helg med vinter og kulde!

Jeg tror vi går mot permafrost her i nord. Det er skrekkelig kaldt og blåser ustoppelig. Dermed ser jeg ikke lyst på at helga blir ei turhelg, så jeg får gjøre ting hjemme i stedet for. Januar og februar pleier være sånn, hvert år, at det blir alt for kaldt til å dra både på vanlig tur og på cachetur.

Sist helg ble det, til tross for betennelse i ei tann (veldig vondt) en tur ut til kysten. Jeg tuslet rundt i fjæra, laget bål og så på alt som hadde blitt skylt opp på land i løpet av vinteren. Det var ikke så mye spennende som jeg hadde håpet, men jeg kosa meg likevel. Siden jeg er fra Helgelandskysten, er det å være i fjæra noe jeg savner veldig nå som jeg bor på innlandet. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å gjøre mer av sånne ting fremover. Jeg savner virkelig fjæra!

Det blir mørkt tidlig om ettermiddagen (bildene er tatt kl 16), derfor ble det for lite lys til å få tatt bilde av fjæra, jeg kom rett og slett på det for sent... Men jeg kosa meg masse med bålsvidde pølser i tillegg til varmen fra bålet og den nydelig opplyste himmelen i horisonten. Ja, tenk det, selv om det var - 15 grader, kunne jeg kose meg masse, nesten uten å fryse! Var det ikke vakkert lys?

Jeg ser av værmeldingen at det blir kulde og vind over store deler av landet, men jeg håper alle sammen får en kjempefin helg likevel!

2 kommentarer:

  1. Det er ingenting som slår det nydelige vinterlyset- absolutt ingenting!!
    Kos deg med innehelg, det blir bra det også ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, du har rett, vinterlyset er utrolig vakkert! :)
      Det blir nok helt sikkert bra med innehelg, spesielt siden jeg har en god del forefallende arbeide som burde vært gjort hjemme - og trenger å slappe av litt. :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!