torsdag 29. mai 2014

Hagearbeide i sola!

Den siste uka har nesten all ledig tid gått med til å ordne i hagen. Det trengtes, for her hos meg var det generelt ikke mye hage eller uteareal å skryte av.

Nå har jeg fått bygget ferdig trappa fra sokkelen og opp til veien. Den er blitt veldig fin, med gode trinn å gå i (jeg liker ikke trapper med ulogiske trinn, dvs. der det ikke passer å gå verken ett eller to skritt før man trør på neste trinn).

Trappa er tilpasset terrenget, har utskjæringer for steiner og svinger der det er nødvendig. Ja, jeg er veldig stolt av forvandlingen som har skjedd her!


Som dere ser er jeg også godt i gang med å stable stein for å lage kant mot der det skal bli parkeringsplass. Jeg mangler ikke så skrekkelig mange steiner, men de jeg mangler må jeg dra å finne ett eller annet sted. Dermed får jeg ta med meg en og annen stein når jeg kommer over en. Blir kjekt med ett par parkeringsplasser til her, for det er trangt når det kommer noen på besøk.



I går begynte jeg også å plante noen rosebusk-avleggere som jeg har fått. Det er lave rosebusker som får hvite roser og sprer seg godt, så jeg håper den mindre pene skråninga blir raskt dekket av disse plantene. Jeg har ennå noen rosebusker igjen å plante, men først må jeg få flytta på veden som er stablet der.... Det er utvilsomt mye hard jobb som skal til for å lage en fin hage!

Jeg ble for utålmodig med plenen. Jeg har ikke tid til å vente på at gressfrøene skal spire og gro, så det har vært litt gress-flytting fra parkeringsplassen og ned til plenen. Lover godt så langt! :)

Nå venter ei helg på jobb og dermed skjer det ikke så mye verken i hagen eller ellers, men jeg håper jeg får se flere nattetimer som dere ser på bildet... Langt over midnatt og det magiske lyset spraker over fjellene... Det er lyst om natten, det blir sommer :)

Håper alle får en strålende vakker helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!