tirsdag 6. mai 2014

Mens jeg venter på sommeren...

Mens jeg venter på sommeren bruker jeg soldagene (som er iskalde) her i nord til å ordne i hagen. Godt kledd i ull og i vindtett tøy, så går det bra.

Prosjektene går framover. På fremsiden av huset er gjerdet ferdig malt. Det ble ganske stor forskjell når de trykkimpregnerte stolpene ble hvite. (Naboen har ennå ikke malt sine, så dere ser tydelig forskjellen på den andre siden...)

Syrinene er plantet i hullene sine i verandadekket, en ripsbuske og en syrin til er kommet på plass i det andre bedet.

Nå gjenstår det bare å finne tak i en gammeldags rosebusk og vente på at det blir mulig å plante noen sommerblomster. Blomsterkrukkene står også klare til sommerblomster. Jeg gleder meg til alt er helt ferdig!

Jeg har skrapet, pusset, grunnet og malt soveromsvinduet mitt, så nå er det hvitt og fint igjen. Kanskje jeg skal male ett strøk til, men jeg er såååååå lei av å male...!


Haugen med trær og kvister på den andre siden av huset minsker sakte men sikkert. Uten kvistemakulatoren hadde dette vært ett enda større prosjekt enn det er. Kvistemakulatoren lager fint spon som jeg har blandet ut blomsterjorden med. Det er prima gjødsel!



Stakittgjerdet er ferdig malt og jeg er begynt å montere det. Til tross for at stakittene er laget av engangspaller, så er jeg veldig fornøyd med resultatet. Jeg synes det blir ett riktig fint gjerde. Nå i kveld mangler jeg bare 10-15 bord for å være ferdig med gjerdet mot naboen. Fortsettelsen på gjerdet rundt huset får jeg ta senere i sommer, eller til neste år.

Etterpå gjenstår ett stort og ett litt mindre prosjekt utenfor huset. Siden min eldste sønn har fått seg bil måtte det ordnes med ekstra parkeringsplass utenfor huset. Den er stort sett ferdig. Jeg må bare få ett lass med småstein på bakken der.

I tillegg holder jeg på få laget platting/veranda utenfor minileiligheta i sokkelen.  Jeg har fått gravet vekk første del av jorden og planert ut sanden. Å lage selve plattingen går raskt, men jeg slapp opp for verandadekke bord, så jeg må vente til i morgen med å fortsette. Det blir dekke under vinduet også, men der tror jeg at jeg lager en liten nivåforskjell, vi får se. Her lages planene etter hvert som jeg går fremover.

Lange arbeidsdager ute i hagen gjør at jeg er utslitt når jeg lander i sofaen om kveldene, men det er veldig greit å ha noe å henge fingrene i mens jeg venter på avreise til Kypros om ei ukes tid! :)

1 kommentar:

  1. Prima handywoman, e ikke en ting du ikke mester. Stolt av deg <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!