torsdag 15. mai 2014

Reisebrev fra ♥ Kypros♥!

Nå går vi snart i gang med dag 4 her på Kypros. Sola steker og jeg er lett grillet, for å si det mildt... Husk; solkrem er for feiginger ;-)

Første dagen kom vi frem til hotellet ved 18-tiden, handla litt og fant ett sted å spise før vi tok ett glass rødvin på verandaen og så på folkelivet. Det var russeslipp her nede denne kvelden - fullt på høyde med slik som det vi har i Norge.

Siden vi hadde glemt mobillader... måtte vi starte dag 2 med en busstur til en større by for å få kjøpt det. Så tok vi buss mot sjøen og fant noen cacher der. Det ble en spasertur på 6-7 km, i 30-33°C.

Så var det buss tilbake til hotellet, en liten spasertur opp til ett kapell for å finne en cache og nyte utsikten. Etterpå var det middag på en restaurant i nærheten.

Dag 3 startet også med stekende sol, men bare 28°C... Egentlig litt for varmt for den planlagte "fjellturen" (fjellene her er ikke veldig høye), men vi pakket sekken og la i vei utpå dagen. Vinden gjorde at varmen ikke var for ille.

Turen ledet oss gjennom ett flott landskap, langs tilrettelagte turstier (veier). Skiltet og merket med røde piler. Med gjevne mellomrom var det benker å sette seg ned på. Bortsett fra varmen var det likt som vi har det hjemme. Etter en drøy mil og nesten 5 timer på tur, hadde vi funnet alle de 12 cachene langs ruta.

Etter en bedre middag tok vi kveld,  for i dag skulle vi tidlig opp og dra på en utflukt til Nicosia.

Jeg har enda ikke sett stranden, men det blir nok tid til det også en dag...

At været ikke er like godt hjemme, gjør det ekstra godt å være her.