onsdag 3. juni 2015

Skrekk-blandet-fryd-tur-pakke-panikk!

Jeg holder på å gjøre meg klar til 4-5 dager på tur i Lomsdals-Visten. Det er absolutt blitt til skrekk-blandet-fryd-tur-pakke-panikk... Jeg legger som vanlig alt som skal være med utover spisestuebordet. Da er det straks enklere å holde orden på hva som mangler og eventuelt sile ut det som ikke er absolutt nødvendig. Pr. nå er det vel bare mat og ledning til nødladeren som mangler, tror jeg....

Noe som blir annerledes på denne turen er at jeg må ha med utstyr til Mira. Jeg tror ikke jeg trenger så mye annet enn mat og ett ekstra bånd? Ja, tro meg, hun skal være i bånd en god del! Siden deler av turen blir langs strie elver og en foss, hvor hun absolutt ikke skal på svømmetur!

Det er en plan for hvor vi skal gå, men planer kan endres underveis, ut fra hvilke forhold og utfordringer vi møter på. Med utgangspunkt på Aursletta i Indre Visten, skal vi først opp til Lakselvvatnet. Ett av målene er i ett vakkert område ved Børjedalen; Tøymvatnet. Ser det ikke idyllisk ut?

Bildet er hentet fra det store svære internettet ;)
Her i Tøymvatnet håper jeg at jeg omsider kan klare å få en fisk! Men for å være ærlig; jeg tror det ikke før jeg har den eventuelle fisken i hånda - stein dø....

Jeg har ved en del anledninger de siste 2-3 årene nevnt at jeg har veldig lyst til å gå gjennom Lomsdals-Visten. Nå skal jeg faktisk inn i en del av det området jeg håper å få til en enda lengre tur inn i senere i sommer. Jeg gleder meg VILT!!!

Ha en fortryllende helg folkens!

2 kommentarer:

  1. God tur!
    Jeg ville pakket med meg bittelitt mer til Mira enn bare ekstra bånd og mat: ekstra sele, en potesokk eller to i tilfelle såre poter og selvklebende bandasje av noe slag i tilfelle sår. Og sikkert noen ting til som jeg ikke kommer på i farta :)
    Gleder meg til å se bilder når du er tilbake!

    SvarSlett
  2. may liss skoglundfredag, juni 05, 2015

    Blir nesten misunnelig. Håper du ser dine foreldres kommentarer i hytteboka for mange år siden.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!