tirsdag 27. august 2013

Bare geocaching i fokus i august!

Det er plaskregn i nord, skikkelig sølevær. En times tid etter at vi kom ned fra Hauknestinden på søndag åpnet himmelens sluser seg og nå virker det som om hus, biler, gater og folk skal få en skikkelig vask før høsten og vinteren setter inn for fult.

Ergo skulle dette være prima innevær, men sånn er det ikke, for er man geocacher så er denne augustmåneden ganske spesiell, man skal ut å finne minst en cache hver dag. I går var intet unntak. Nå er det for meg veldig tynt med cacher her i nærheten, så enten må jeg langt til fjells, eller så må jeg kjøre langt.

I går var planen å ta de to siste cachene over Båsmofjellet, men regnet gjorde at tåka lå så tykk at jeg ikke engang så halve fjellet fra stuevinduet. Min nye plan ble å kjøre til Hemnes. Hadde 4 igjen der, en fjellcache, 2 på en badestrand og en langt inni ingenmannsland. Ergo ble de to på badestranden de utvalgte.

Jeg møtte en annen geocacher på GZ (nullpunkt) ca kl 20:30 og vi fant cachene med en gang. Null problem. (Første bilde beskriver været på GZ...) Full av pågangsmot bestemte vi oss for å prøve på den nye i ingenmannsland. Jeg legger med et bilde av loggingen min, for den forteller hele historien om denne cachen. (Klikk på bildet så blir det større).

Vel hjemme igjen, var det bare å prøve å bli tørr og begynne å få rydda kjøkkenet. Det så virkelig ille ut. I skrivende stund burde jeg ikke sitte i sofaen med pc'n i fanget, jeg burde fått rydda i hele første etg. og vaska der... for der er det også ille... men til tross for regn er motivasjonen størst for å være ute og finne cacher! :)

Heldigvis er det nå bare 5 dager igjen av "MÅ-ut-å-finne-en-cache-om-dagen"! ;)

2 kommentarer:

  1. Det er bra at motivasjonen er oppe fremdeles! Og spesielt etter en sånn leteøkt, de er frustrerende men akk så gode, de der ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og så er det så snodig hvordan all tvil, vanntro, våte klær og kalde hender og føtter... det blir bare glemt, blir helt borte! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!