onsdag 20. februar 2013

Bødbaking i Villa Utsikten!

Ja, utrolig nok fikk jeg det til! Brødbaking har aldri vært min spesialitet, ikke i nærheten engang, men i går kveld fant jeg ut at jeg måtte prøve igjen.

Resultatet da ble to superfine og veldig gode brød. Så i morres gikk jeg i gang igjen, tre brød denne gangen, og resultatet ble like strålende.

Jeg klapper meg selv veldig stolt på skuldra! :)

Det betyr at jeg ikke trenger å kjøpe brød fremover, noe som både er tidsbesparende og økonomisk. Desuten ble mine brød mye bedre enn kjøpebrødene. :) Bare en ting kunne vært bedre; brødskivene lager så mye smuler... Er det noen som vet om man kan unngå det på noe vis?

Ha en strålende dag, folkens!

8 kommentarer:

  1. Flinka :D hadde jeg bodd på Mo så kunne du lært meg og bake brød fordi jeg er heller ikke noe god brødbaker.MEN jeg er god på mange andre ting :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kan ikke alle være gode på alt! ;)

      Og det spørs om jeg hadde vært noe til brød-bake-lærer.... ;)

      Slett
  2. Så flink du er! Hjemmebakt er så mye bedre enn kjøpebrød, og en kan jo putte i ting en har, så får man forandring. Slipper å spise det samme brødet hver gang. Og så lukter det himmelsk i huset!

    Fortsatt god onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vet du, brødene blir jo ikke like hver gang, for det kommer jo litt ann på hvor mye av hver meltype man putter i... Ja, det lukter utrolig godt! :)

      Slett
  3. Dyktig er du! Blir altfor mye elting til at jeg orker å bake brød, og jeg ser ikke helt for meg at det å kjøpe inn en stor Kenwood eller lignende vil lønne seg. Men det er ingen tvil om at hjemmebakt smaker bedre enn ferdigkjøpt :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har nok ikke orket jeg heller hadde det ikke vært for at jeg har en super kjøkkenmaskin. Den gjør jo hele jobben! :)

      Slett
  4. Hjemmebakt brød er noe av det beste som finnes :-). Jeg sleit en stund med dårlig heving og brød som drysset litt mye. Jeg fikk det tips å elte lenger tid (jeg har maskin). Etter at jeg gjorde det, har de blitt mye bedre. Det er noe med å få frem fibrene som binder(er ikke fibrene gluten mon tro?). Så du kan jo prøve det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker kjøkkenmaskinen, elter i den i 6-7-8 minutter. De hever kjempegodt, blir luftige og fine. Men det skalder jo ikke å kjøre deigen en stund til i maskinen, så jeg prøver det neste gang! Takk for tipset!!!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!