torsdag 28. februar 2013

Den første måneden i vårt nye liv...

Det er ingen tvil om at tiden gå fryktelig fort. I dag oppdaget jeg at det er gått en hel måned siden vi flyttet inn i Villa Utsikten.

Livet er totalforandret.

Da avgjørelsen om å flytte var tatt, så var den tatt, det var bare å finne en annen bolig. Siden det ikke var så veldig mye til salgs i sentrum av Mo i januar, var ikke utvalget det helt store. Huset jeg kjøpte skulle jeg egentlig ikke dra på visning på, engang, siden det var alt for stort og alt for dyrt. Men etter å ha vært på visning, kalkulert og regnet, fant jeg ut at det kanskje ikke var så dumt likevel.

I dag sitter jeg her og er sjeleglad for at det ble denne boligen. Det var nesten ingenting som måtte renoveres. Det eneste som måtte gjøres var å få revet veggen mellom de to soverommene som skulle bli ett. Det var ganske fort gjort.

Gutta har fått hver sin store tumleplass. Minstemann, som bor på loftet, har virkelig et "konge-rom". Villmarkspanel på veggene og med hyttemøblene, så han er i aller høyeste grad på verdens koseligste hyttetur hver dag. Skal spørre om jeg får lov å vise bilde! ;)

Nede hos elstemann er det mer modernistisk, i off-white og sort. Stort areal og god plass for alt han har av møbler og utstyr. Jeg tror han trives der nede. Skal spørre om lov til å ta bilde der også! ;)

Men altså; livet er totalforandret! Selv om det har vært mye å gjøre med flytting og innkjøp av ting og utstyr som manglet (Ja, sparekontoene er så og si ranet), så kjenner jeg at skuldrene er senket, jeg slapper litt av innimellom og er begynt å kose meg med planlegging av turer, ferier og fremtiden generelt.

Bare det å kunne være fornøyd med at ting fungerer, selv om det ikke er perfekt, er fantastisk energiskapende. Jeg gleder meg over alle de små tingene i livet, som f.eks.; at jeg får til å bake brød, at guttene er blide og fornøyde, generelt at jeg får til ting (selv om det ikke blir perfekt) og generelt at vi koser oss med livet.

Det viser at ingenting i livet er så galt at det ikke er godt for noe!
Ha en fortreffelig dag, alle sammen! :)

6 kommentarer:

  1. Nok en gang, så er det veldig godt å høre at dere trives og har det bra. Unner deg deg, snuppa!
    Hils gutta og si at vi (ihvertfall jeg) er veldig nysgjerrig på rommene deres, så jeg vil se! :D
    Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har spurt og fått tillatelse til å ta bilde av "hytta" på loftet! :) Får spørre han i kjelleren i morgen!

      Jeg er så glad og lettet... og nå er det bare å glede oss til fremtiden!

      Klemmer tilbake :)

      Slett
  2. Så godt at livet har stabilisert seg og at valget du tok viste seg å være riktig for deg og dere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Livet stabiliserte seg fort. Det er noe med det, at når avgjørelsen er tatt, så er det ingen vei tilbake - sannsynligvis har den vært tatt for lenge siden - uten at det er blitt sagt med ord eller gjort noe med.

      Slett
  3. Nyskjerrig på resten av huset, ser ut som om du har fått kjøpt et kjempefint hus. Så bra at dere har falt til ro og trives i 3somhet..

    Ønsker deg en trivelig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, som jeg svarte Kjersti, så har jeg innhentet tillatelse til å vise frem loftet! Han i kjelleren må jeg spørre i morgen! Så dere skal nok få se. :)

      Håper du også får en super helg!
      - Jeg skal faktisk jobbe ekstra i helga, for første gang på mange, mange år... ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!