mandag 25. november 2013

Årets første skitur!

Siden snøen har lavet ned den siste tiden var det bare å børste sagspon av skiene og prøve på årets første skitur. Her på Mo har vi ett fint turløypenett i sentrum. Klokkerhagen. Der ble det kjørt opp spor med trakkemaskinen i forrige uke, så på torsdag prøvde jeg meg der.

Det var vakkert med snøhvite trær og kullsorte senkvelden. 5-6 minusgrader ga nydelige forhold for årets første skitur.

Jeg måtte gå noen meter før jeg begynte å få balansen i kroppen. Det er lenge siden jeg har hatt ski på føttene, så jeg var nok rimelig komisk der jeg gikk. Ski-trenings-fanatikerne susa forbi meg i alle retninger, men det får jeg tåle, jeg er på ski-TUR!!! :)

Det blir sørgelig lite tid til blogging. Dagene flyr av sted og jeg har stort sett bare tid til forefallende husarbeide mellom nattevaktene. Kroppen virker ikke, til tross for at jeg sover til i 4-5 tia om ettermiddagen...

Vel, nå har jeg fri i nesten en uke. Så nå får jeg kanskje måka ferdig all snøen som jeg ikke har fått unna enda. Det har lavet ned her på Mo den siste tiden. Så langt har det gått rimelig greit å måke innkjørsla, men så har jeg den grusomt store verandaen som også må måkes. Det må jeg prøve å få gjort noe med i dag eller i morgen, for værmeldingen sier at det blir masse regn i dagene fremover; da blir snøen våt og tung - og det blir flomfare! ;)

Jeg håper dere får ei super uke!

2 kommentarer:

  1. Bildet ditt er et sånt skikkelig vinteridyllbilde!
    Kanskje kroppen din nå sier ifra at du har kjørt den for hardt i sommer med altfor lite hvile? Kanskje den nå skriker etter avslapping og soving?
    Stor klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, vet du, jeg tror kroppen sier ifra at det har vært sørgelig mye jobbing den siste tiden + alt jeg har gjort hjemme. Jeg sover generelt mye om vinteren, mørketiden gjør sitt til at jeg går i sovemodus. :) Like greit, spesielt når været er som nå; plaskregn i all snøen! Trøster meg med at det blir skare på snøen når det fryser på igjen! Klemmer tilbake!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!