fredag 15. november 2013

God helg!

Nok en uke har gått... tiden går så alt for fort og det er blitt lite mulighet til blogging den siste uka. Årsaken er enkel; jobb og forefallende arbeid i huset har spist opp all ledig tid. Nå ser det ut til at jeg går en rolig helg i møte - heldigvis.

Nå er heldigvis badet reparert! Badekaret er vekk, ett dusjkabinett på plass - og best av alt; det flyter ikke en dråpe vann på gulvet! Det er helt fantastisk, bare at vi slipper bruke 4 håndklær pr dag for å holde badegulvet tørt... sparer mye jobb der...

Foreldrene mine har vært innom ett par ganger (bor 2,5 timers kjøring unna), først for å hjelpe med badet - og så bare innom en tur etter annet ærend. Det har resultert i en nydelig rosebukett på spisestuebordet, en julestjerne og en nissejente i stuevinduet. Ja, jeg vet; det er ikke jul ennå, men vi nærmer oss med stormskritt!

De 48 kalenderpakkene til guttene er i hus. Nå er det bare å lete opp kalenderne, pakke inn og henge opp. Litt jobb igjen med det prosjektet, men det er koselig!

Jeg har bestemt meg for å skrive julebrev til familie og venner i år også. Det har vært en tradisjon i veldig mange år. Jeg var lenge i tvil om det var noe poeng i å lage julebrev, men livet har vært i en enorm endring i år, alt i positiv retning, så da er det egentlig ekstra koselig å skrive.

Jeg virkelig gleder meg til å sette i gang med å pynte huset til jul. Det blir koselig! I går "hamstret" jeg røde kubbelys, gavepapir m.m. Tre esker med julepynt står klar til utpakking. Alt klart, med andre ord. Spørsmålet er bare om jeg klarer å vente i to hele uker på å pakke ut? Nei, som vanlig kommer jeg ikke til å vaske rundt hele huset til jul. Det blir kanskje til våren! ;)

Ikke har jeg hatt tid til å fortsette planleggingen av tursesongen 2014 heller, men den er det mange måneder til ennå, så jeg har god tid. Mange planer/ønsker/drømmer har allerede tatt form, men de må sees nøyere på og vurderes bedre. En ting er helt sikkert; jeg skal minst to uker "på loffen" neste sommer også! Det var knallbra i år. Jeg kommer garantert tilbake til temaet. :)

Uansett hva fremtiden måtte bringe min vei; i helga skal jeg bare slappe av og prøve å hente meg litt inn igjen. Jeg kommer sterkt tilbake med bloggingen over helga, så til da;

Jeg ønsker dere en flott helg!

2 kommentarer:

  1. Godt at du har fått badet i orden. Fryktelig irriterende å ha det sånn, og jeg stusser litt på at det ikke ble opplyst ved salg.
    Jul ja. Jeg har tre julegaver innkjøpt, burde kanskje begynne å tenke på resten?
    God helg, snuppa, kos deg og slapp av! Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror egentlig ikke de hadde peiling, siden de hadde gjort en grov feil ved å kle inn sluken helt med badekarkanten... ikke veldig lurt det heller, kan man si!

      Julegavene får vente i det lengste. Aner ikke verken hvem som skal få eller hva de skal få...

      Klemmer tilbake!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!