tirsdag 5. november 2013

Nordland; ett skattekammer av naturopplevelser!

Det er ingen tvil om at jeg bor i ett skattekammer av naturopplevelser. Nordland er stappfullt av fjelltopper, kystlinjen med alle øyene, fjellvatn, skog og dalfører. Alt man trenger for gode naturopplevelser.

Hver årstid har noe å vise frem.
Den ene mer spektakulær, mer nydelig enn den andre.

 
Ingenting er vakrere
enn når snøen smelter om våren
og landskapet begynner å bli grønt.



 
Ingenting er vakrere
en lyse sommernetter med midnattsol.

 
Ingenting er vakrere
enn høsten i fjellet, når fargene gløder.

 
Ingenting er vakrere
enn når nysnøen legger seg
som ett teppe over landskapet.

 
Ingenting er vakrere
enn når mørketiden er over
og sola får snøen til å glittre.


Ett nytt turår står klar til å åpne skattekammeret sitt.

Planene er så mange,
men mer realistiske denne gang.

For første gang har jeg
ett ønske om å favne alle årstider.

Jeg virkelig og intenst gleder meg til turåret 2014!!!

2 kommentarer:

  1. Mener du at jeg ikke har det like bra når jeg rusler inn i Nordmarka, hjertet av Oslo. Uansett hvor i vårt fantastiske land kan vi nyte naturen med sine særegenheter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå kan jeg bare ikke fatte og begripe at jeg på noen måte - i dette innlegget - har skrevet at noen ikke har det like bra i naturen andre steder i landet vårt, eller utlandet for den del.... Klart det finnes naturperler over hele landet, noe som også er skrevet om i denne bloggen tidligere - flere ganger....

      Denne gangen skrøt jeg av hvor flott det er utenfor min egen ytterdør! Jeg påstod ikke på noen måte at det ikke er like bra i Nordmarka!!! Nordmarka er BTW ett av de stedene jeg har lyst til å se....

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!