fredag 29. november 2013

Helg er en god ting!

Nok ei uke har fløyet av sted. Full av nødvendige gjøremål. Jeg klarte ikke vente til 1. desember, så nå er det jul i huset... i alle fall en god begynnelse. Lys i to adventstjerner og i ei lita gran utenfor inngangsdøra.

I natt gikk jeg forbi julegata i sentrum, på vei hjem fra noen kompiser... Jeg klarte å få tatt ett sånn høvelig bilde av lysene! Det er jo riktig så koselig, der byen lå helt øde!

I løpet av uka har jeg også fått malt soverommet. Den grusomme blåfargen er vekk og det er blitt lyst og trivelig. Jeg investerte i tre kart over det området jeg er mest på tur i, de har jeg tapesert deler av den ene veggen med. Helt fabelaktig! Egentlig ville jeg ha kartene tapesert på stua, men her har jeg pr i dag ingen vegg som egner seg. Uansett "funker det fjell" å ha det på soverommet!

Skal jeg engang pusse opp stua, skal jeg klare å lage til en vegg slik at jeg kan få kart opp der. Men da skal jeg ha noen flere, slik at jeg får med både Saltfjellet nordover og Okstindan og Okstindbreen sørover. Jeg regner med at det dekker en hel liten vegg!

I går laget jeg Sangria. Den ble "dyrsterk" (som vi sier i nord), så i dag ble den blandet en smule ut, med bananlikør... blir vel ikke mindre sterk av det, men %-ene merkes ikke så godt på smaken da! Så nå er det kommet Sangria i glasset, "House" på tv, Sushi ventes inn døra snart og helgekosen kan starte.

Ha en fortreffelig helg, folkens!

... det skal i det minste jeg ha... :)

6 kommentarer:

  1. Så vakkert med lysene i sentrum! Og så smart med kart på veggen, da kan du få lagt mange turplaner :)
    En riktig god helgeklem din vei <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var supert med det kartet på veggen, men i ettertid så kjenner jeg at jeg heller ville hatt det på stua, i mye større målestokk, slik jeg nevnte i blogginnlegget. Men da må det gjøres noen "omkalfatringer" her, så det blir ikke ennå. Kjekt å kunne stå og se på kartet med stier og sånn, i stedet for å ha kartene strødd utover gulvet og kravle rundt på alle fire når jeg studerer dem! :)

      Helgeklem tilbake! :)

      Slett
    2. *ler* Joda, jeg ser den at det er lettere å stå enn å krabbe rundt på gulvet ;) Her i huset kan vi ikke legge kart på gulvet, for da har vi brått et puslespillkart istedenfor :p

      Slett
    3. Nå ja, jeg regner med at det blir ett vått og klissete puslespillkart hos dere.... hadde vært veldig morsomt å se... ;)

      Slett
    4. Antagelig ekstra morsomt å se en fly forbanna Kjersti midt oppe i millioner av millimeterstore papirbiter ja :p

      Slett
    5. He, he... en filmsnutt av den seansen ville nok blitt en youtube-hit!!! ;-)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!