søndag 9. juni 2013

Enkel gjenbruk av bokhylla!

Jeg hadde ei bokhylle som var ca 1,8m høy. For høy, selv om det var kjekt for å få plass til alle bøkene mine. Uansett bestemte jeg meg for å kappe av den, sånn at den skulle være ca 1,1m høy. Som sagt, så gjort. Jeg tømte bokhylla og slepte den med meg ut på verandaen. Merket av for saging og starta stikksaga. 5-10 minutter senere var bokhylla blitt passe høy og kunne vaskes og bæres inn igjen.

Etter en seriøs opprydding i boksamlingen ble det god plass til de mest "nødvendige". De overflødige tar jeg med på jobb, det er sikkert noen av mine kollegaer eller pasienter som kan finne noe hyggelig lesestoff der.

Ennå er den ikke helt ferdig. Etter hvert som jeg får tid og lyst skal både den og speilet males egg-hvit. Men for nå får den bare stå slik. ;)

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Mamma gjorde sånn med Billy-bokhyller fra Ikea, da fikk de plass under trappa der vi bodde og hun fikk utnyttet plassen mye bedre :)
    Stor søndagsklem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var ganske genialt, om jeg skal si det selv, for nå føles det ikke som om bokhylla tar så mye plass i stua! :) Til tross for at den egentlig tar like mye plass som før.

      Søndagsklem tilbake! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!