torsdag 20. juni 2013

Det er helg - og første del av ferien!

Det er helg - og første del av ferien for mannskapet her i Villa Utsikten. Det er bare 4 dager til vi reiser til Tyrkia, en uke med sol og varme. Noe som jeg håper blir veldig bra for meg og gutta. Når vi er tilbake regner jeg med at sommeren virkelig er kommet til vårt vakre Helgeland.

Tenk, nesten 2 måneder med matpakkefri!!! Gjennom skoleåret smører jeg rundt 400 matpakker. Hver kveld lages de ferdig, 2 matpakker til skoledagen derpå. Men ikke de to nærmeste månedene, nå er det både skolefri og matpakkefri!!!

I helga blir det bare å være hjemme. Foreldrene mine kommer på besøk - og jeg håper å få hjelp til å finne løsninger til hvordan jeg skal løse diverse "problemer" med huset.

Blant annet er det et vindu i 2. etg som er for lite til å være rømningsvei, i tillegg er det satt opp en vegg som står midt foran vinduet?!?! Veggen kan flyttes, men er det bare å fjerne panelingen som er satt opp foran vinduet og sette inn ett større?

Så er det problemer med at vannet som kommer nedover gata når snøen smelter, eller når jeg spyler innkjørselen - det renner bare ned i sanden og forsvinner under garasjen - for så å renne ut nedenfor garasjen... (Heldigvis er det ingen kjeller eller noe sånn under der....) Det må gjøres noe med, men hva?

Etter at en eller annen kjørte ned gjerdet her i fjor høst, før jeg kjøpte huset, må det settes opp et nytt gjerde. Da må jeg og naboen få hjelp til å bore hull i støpekanten for å få ned noen "sko" til å sette gjerdet på. Akkurat det tror jeg er en smal sak, bare man har utstyret i orden. Det har hverken jeg eller naboen, men jeg regner med at pappa har. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!