lørdag 1. juni 2013

Vulgært eller greit; bikini vs. undertøy?!?!

De siste dagers knallvær i nord har fått meg til å filosofere over et snodig fenomen; å gå ut i bikini er helt ok - ingen synes det er særlig rart så varmt som det er. Men går du derimot ut i bh og truse, da er du vulgær og folk vil synes at du er helt snodig.

Men hva er nå egentlig forskjellen på de to antrekkene? For egentlig er de helt like. Det er kanskje bare stoffet som er litt forskjellig. Bikinistoffet er mer egnet for vann? Det er også mulig at vanlig undertøy er mer behagelig. Men sistnevnte er jeg langt fra enig i. En god bikini er meget behagelig.

Så hva er det som gjør at det er så snodig om noen går ut i truse og bh? Utgjør det egentlig så stor forskjell? Antrekket er jo det samme. Men oppfattingen av personen som går ut i bikini blir helt annerledes enn oppfattingen av en som går ut i undertøy.

Har dere filosofert over dette fenomenet?
Når dere tenker dere om; reagerer dere om dere ser noen ute i undertøy?

Vi er snodige, vi mennesker, er nå min mening.
Jeg tenker at folk får kle på seg hva de vil. ;)

PS! Bildene er hentet fra googlesøk, amerikanske nettbutikker.

4 kommentarer:

  1. Morsomt at du skriver om dette akkurat nå! Jeg har nemlig gjort meg de samme tankene om bikini vs, undertøy, men i tillegg hat jeg lurt på hvorfor i herrens navn det skal være så forbaska vanskelig å finne undertøy som er behagelig å bruke! Enten så er trusa nysgjerrig, stroppen klør og irriterer, sømmene gnager eller i det hele tatt... Grunnen er ikke nødvendigvis at man kjøper for smått; når ekspeditrisa spør om det er til deg selv, eller du handler for andre, og begrunner spørsmålet med at det ser litt stort ut for deg- da MÅ det være ei anna forklaring på at lageret med ubrukelig undertøy vokser og vokser...
    Du som er så flink til å skrive, kan gjerne overta "problemet" å se om noen kan forklare dette? Og aller helst forklare hvordan man skal gå fram for å unngå enda flere bomkjøp!

    Nyt helg, finvær og bikini -alternativt undertøy som ikke gjør deg gal ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he...

      Ja, hvem gidder vel kjøpe undertøy til andre enn seg selv? Som du sier; det er vanskelig nok å finne noe til seg selv om man nå ikke skal finne noe til andre....

      Bikini er prima undertøy - og om noen går ut i vanlig undertøy, så helt ok det også! ;)

      Slett
  2. Hehe, jeg har å lurt på dette... og har kommet til konklusjon at vi mennesker er vel bare rare..
    Og et annet tema som Berit skriver, når du skal kjøpe undertøy og ekspeditrisa spør om du kjøper til deg selv eller andre... hallo... jeg klarer ikke kjøpe godt undertøy til meg selv, så jeg er nok ikke tiltrodd oppgaven med å kjøpe undertøy for andre...
    Og går du uten undertøy, noe som i grunn er noe naturlig.. da kommer du i alle fall under gruppen skruling...

    God helg :) Og nyt finværet.. her regner det litt igjen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Thi-hi... går du ut uten undertøy, ja, sånn helt i nettoen, da kommer vel politiet og du blir anmeldt for usømmelig adferd.... og kommer garantert i kategorien skrulling!!! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!