mandag 17. juni 2013

La meg følge stien....

"La meg følge stien", det tenker ingen geocacher noensinne.

Joda, på kartet ser man en sti som leder nesten til målet, men så kommer man ut i terrenget og hvis stien snirkler seg fremover i stedet for rett frem, da stoler ingen geocacher på at akkurat denne stien leder dit du skal. Ikke jeg heller, jeg er skeptisk til stier. Kanskje leder de til mitt mål, kanskje leder de til ett annet mål - og ennå verre; kanskje er det bare et sauetråkk?!?!

Men, for det er et stort MEN, når man har slitt seg gjennom en jungel av skog, klatret over bergknauser og steinurer, vasset i kvist-kvast og over de våteste myrer, da ender man garantert opp ved turmålet som stien du startet på også ledet vei til....

Jeg vet ikke hvor mange geocachinglogger jeg har lest, som har en tekst som dette; "Vi slet oss opp den bratte skrenten, korteste vei til cachen og fant en fin sti å følge tilbake!"

Jeg må bli flinkere å følge stien, tenker jeg alltid når jeg følger den tilbake... men det er bare til neste tur, da ender jeg selvsagt opp med å ikke følge stien, atter en gang....

Kanskje dette med å følge stien eller ikke som er forskjellen på ekte mennesker og geocachere?!?! ;)

6 kommentarer:

  1. *ler og ler* Som om jeg skulle ha skrevet det selv ;) Vi har nok en haug med logger hvor nettopp det der står: vi klatret til toppen og fant en fin sti på vei tilbake ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Snodig det der... at vi aldri lærer?!?! ;)

      Slett
  2. Hei Siv Anita, og takk for sist
    Dette hendte selvfølgelig også meg på "Steinhytta" nå i helgen.
    Nå var ikke denne stien så lett å se, men .......

    janvar

    SvarSlett
  3. Jeg regner med jeg får samme problemet når jeg skal til "Steinhytta" for både CO og Askeladdene fortalte at den stien var vanskelig å både finne og følge... men det er vi jo som kjent vant til... ;)

    SvarSlett
  4. Har sett Avigerus-metoden i praksis på savalen denne helga. Om den korteste veien går over ei myr så er det den veien vi tar og ikke den fine grusveien som går rundt

    SvarSlett
  5. Phøh den korteste veien er ALLTID best frem, at en velger en øhhh ehhh såkalt enklere (godt opptråkka sti) den andre veien er bagateller. Lærer neppe

    Krikasol

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!