mandag 16. desember 2013

Koselig helg med mye geocaching!

Christmas Tree Animation
Det nærmer seg jul med stormskritt. Været er elendig for å dra på tur, men på lørdag kledde vi oss godt og la turen opp mot Skistua. På vei opp tok vi en avstikker fra stien og jeg fikk logget en advents-cache som turfølget mitt hadde logget noen dager tidligere. Vi valgte å gå på føttene, til tross for at det egentlig hadde vært prima å bruke ski. Hele kroppen kjente at det hadde gått alt for lang tid siden forrige gang jeg gikk på tur i skog og fjell. Så det var på høy tid å komme seg ut. Det blir ikke det samme å gå rundt i gatene i sentrum. Vi traff flere turgåere, både med og uten ski, noe som er helt vanlig siden Skistua er ett populært turmål.

Etterpå ble ytterligere 3 advents-cacher logget, før jeg dro hjem og laget pizza til guttene og alle kompisene deres. Det er koselig når huset er fullt av trivelig ungdom.

Søndag dro vi på tur til Nesna. Hele dagen ble brukt til geocaching der ute. Der er vesentlig mindre snø ved havet, enn det er her inne i fjellheimen. Fangsten for dagen ble ytterligere 5 adventscacher og 2 "gamle". Turfølget mitt hadde ikke logget cacher på Nesna før, så der ble fangsten vesentlig større. Det blir jo mye mer effektiv caching når jeg har funnet dem før. Da slipper vi å lete så lenge.

Cachen på bildet er ikke en av de cachene jeg har funnet de siste dagene, men det er mitt bidrag til adventscachene på Helgeland. Den heter "Julehuset", skal publiseres 20. desember og ble montert for noe tid siden, så jeg håper innholdet har overlevd uværet. Dumt om det blir ødelagt før jul...

Jeg ønsker dere alle en strålende mandag og uke videre!

1 kommentar:

  1. Nydelig cache! Det er sånne man bare MÅ smile av når man finner de :)
    Mandagsklem!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!