mandag 23. desember 2013

God Jul!

"Til venstre for månen, nord over trærne.
To ganger rundt en blinkende stjerne.
Ta så til høyre der alvene bor.
Så litt på skrå der snøklokker gror.
Høyt over fjellene der trollene lever.
Litt under stedet der stjernene svever.
Så til slutt om du virkelig tror,
kommer du dit hvor julenissen bor."

Da var det blitt lille julaften. Jeg har fått mange julekort og julebrev - og julegavene ligger i kassen ved juletreet.

Juletreet er vel mer som ett "barmhjertighetsdrap" å regne, men det er ett prima tre for mine 16 juletrelys og 16 røde julekuler... Til neste år kan det hende jeg investerer i noen flere kuler - og ett tre med mer enn 20 greiner! ;)

Hybelkaninene fikk seg en trøkk i dag, når moppen løp etter dem over gulvet. Bare de som bor bak og under sofaen fikk unnslippe og får feire jul sammen med meg. Godt, for da slipper jeg å være helt alene... ;)

Jeg ønsker alle mine lesere en riktig God Jul, med en liten oppfordring;

 
Julen handler ikke om gaver og papir,
men om den kjærlighet vi gir.
Og høytiden feirer vi best,
hvis vi husker at det er hjertets fest.

1 kommentar:

  1. God jul, snuppa! Håper du får en deilig feiring selv om du skal jobbe, og at du finner tid til avslapping og ro. Stor juleklem, glad i deg <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!