mandag 30. desember 2013

Ranatrasken-sesongen 2014 er i gang!

27. november var jeg innom Rana Turistforening for å levere inn Ranatraskenkortet mitt for i år. Dvs. jeg leverte det ikke helt fra meg, han tok bare en kopi... kortet vil jeg ha selv! :)

Da viste det seg at kortene for 2014 var klare, så jeg investerte i nytt til meg selv og 4 venner (les; konkurrenter). Prima julegave! :) Lederen av RTF mente at det var helt greit å starte sesongen 2014 når kortet for 2013 var levert inn, så da var det bare å komme i gang. Sesong 7.

Først måtte jeg selvsagt ordne en ny notatbok for det nye kortet. Målet i år er selvsagt alle 25 klippene - det håper jeg å få til, nå som jeg kommer så tidlig i gang! :)

Så var det bare det da, at jeg kunne ikke fortelle at jeg var kommet i gang med klippene, før etter julaften, siden kortene var julegaver. For "fair play" ga jeg julegaven til mine to argeste konkurrenter allerede først i desember. Jeg hadde ikke samvittighet til annet.

14. desember kom marke nr. 1 på kortet. Skistua pleier nesten alltid å bli det første klippet. Vintervennlig med sine drøyt 100 høydemeter fordelt over 3 km. Siden vi var usikre på føret, valgte vi å gå på føttene, men vi var ikke kommet så veldig langt før vi innså at det kunne vært like greit med ski. Føret var helt greit for å gå på føttene, siden tråkkemaskinen har laget ett godt underlag. Både på tur opp og ned traff vi folk både med og uten ski. Skistua er ett populært turmål.

Men så fikk jeg ett nytt Ranatraskenkort i julegave.... hmmm.... fra ei som fikk ett fra meg! Men det kortet kan overtas av en ny konkurrent, så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe!

Jakten på de neste 24 klippepunktene er i gang! :)

6 kommentarer:

  1. Lykke til! Skal krysse fingrene for at du klarer alle sammen :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Jeg har bestemt meg for å klare alle sammen!!! :)

      Slett
  2. Han steike før en juksemaker.......😈

    SvarSlett
    Svar
    1. Phø! Juks?!?! Er vel ikke juks når jeg får beskjed om at det er lov å starte på neste sesong!?!?!

      Slett
  3. Hvor klipper du når kortet er fullt? Det er jo 25 poster og bare 17 steder å klippe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da lager man nye ruter langs kanten og fortsetter å klippe! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!