onsdag 4. desember 2013

Vinter i nord!

Det er uten tvil blitt vinter i nord. Jeg holder på å slite livet av meg med all snøen som laver ned. Det må måkes både foran inngangspartiet, garasjen og langs veien utenfor gjerdet. Og det må gjøres flere ganger om dagen, siden snøfallet er ekstremt for tiden - og siden plogen kjører forbi i eningen.

I tillegg har jeg en enorm veranda som må måkes. I år har jeg innsett at jeg ikke har sjans å måke hele, så jeg prioriterer å måke av på fremsiden, der takraset kommer etter hvert og en gangvei rundt til verandadøra på kjøkkenet, altså hele veien langs tre vegger. Dette medfører at jeg nå har 1,2 meter snø på den delen av verandaen som dekker taket på garasjen.

Jeg kommer hjem fra nattevakt og måker, så sover jeg noen timer, drikker en kopp kaffe for å våkne, så er det bare å gå ut og måke igjen. Tar noen timer...

Åh, lykke.... eller ikke.... Kjenner at jeg misunner alle naboene med snøfres, men innser også at jeg ikke har kunnskaper eller råd til å skaffe meg min egen...

Heldigvis er det lyspunkter i tilværelsen. På jobb har jeg og min kjære kollega hatt ett prosjekt i over en måned; vi har laga julepynt til garderobeskapene våre. Så i går kveld var det bare å montere. Ennå er vi ikke helt ferdige, det kommer til å bli mye mer utover i desember! :) Regner med at alle vi deler garderobe med får seg en god latter hver gang de kommer på jobb - og det er jo en fin måte å starte arbeidsdagen på! :)

Nå er det ikke første gangen vi dekorerer skapene. De var rikelig dekorert til jul i fjor også. Så ble det påskepynt, før vi i vår og sommer hadde skikkelig "flower power". Nå er ny julepynt på plass! I år har vi åpne kurver - og håper selvsagt at noen putter godteri til oss i dem! :)

Ha en fortreffelig aften folkens!

PS! Til helga skal jeg starte planleggingen av neste års "På Loffen Tur", så da skal dere få oppdatering fra den prosessen. :)

4 kommentarer:

  1. Helt ærlig så skulle jeg ønske at noe av den snøen dere får kunne kommet hos oss istedenfor. Både for at du skulle slippe å ha så mye å måke og for at jeg ønsker meg snø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh! Jeg skulle også ønske dere kunne fått noe av snøen. Bare en halvmeter, meter ville hjelpe! Det bare laver ned. Hadde dere tatt unna noe hos dere, hadde dere vært garantert hvit jul! :) Nå kjenner jeg at det hadde vært mye bedre med veldig mange kuldegrader slik at vi slapp mer snø, men det virker til at det blir plussgrader og regn i dagene fremover.

      Slett
  2. Så flotte garderobeskap :-D En herlig ide ^_^ Skulle ønske jeg hadde garderobeskap!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... Ja, det er moro å lage litt "pynt" på de kjedelige orange skapdørene! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!