fredag 13. desember 2013

Julefred i Villa Utsikten!

Der var det jul i Villa Utsikten! Ett par uker for tidlig etter noens mening, men sånn er det her hos oss. Nissene er på plass, julefreden har senket seg over kjøkkenvinduet - der har til og med en svibel kommet på plass. Det er mange år siden jeg har hatt mulighet til å ha en av disse nydelige blomstene, så den gleder jeg meg stort over. Undres hvilken farge den blir? (OK, elendig bilde... men sånn blir det innimellom....)

Bare 3 småting gjenstår før alle julegavene er i havn, noe jeg planlegger at jeg skal få ordnet i helga. Alle julebrevene er sendt, samt alle gavene som måtte få frimerke for å nå sine rettmessige mottakere. Er det rart jeg føler julefred?

Nå har det en legitim årsak at jeg velger å ordne ferdig til jul nå før helga; for det første skal gutta reise bort i jula og være ett par dager hos faren sin, for det andre skal jeg jobbe fra 19. - 26. desember. Da er det godt å få litt jul på forskudd! Så kan jeg bare jobbe, sove og slappe av når julefreden har senket seg over resten av verden.

Jeg gruer slett ikke til å feire jul uten gutta. Siden jeg skal jobbe, vil jeg tro det ville blitt en snodig jul for dem her hjemme, så jeg tror det blir prima med alene-jul!

I dag la jeg og to kompiser turen opp på fjellet og inn til Hemavan. Der fikk vi se sola i noen minutter. Åh, det var godt, spesielt siden det er mørketid hos oss nå! Bilen var overfylt av handleposer når vi var på hjemvei... tror nok vi har mat en stund her hos oss.... ;)

Håper dere får en nydelig helg!

- og at dere husker at nissen helt sikkert dukker opp selv om ikke huset er rundvasket..... og at julegjestene dine garantert ikke sjekker skuffene og skapene dine for hybelkaniner... ;)

2 kommentarer:

  1. Så fint! Svibler er en herlig juleblomst! Og så ser jeg noen bokstaver jeg drar kjensel på, koselig å se de <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, svibler er nydelige og jeg er så glad for at jeg endelig kan ha dem i hus igjen. Allergi og motstand mot den sterke (nydelige) lukta fra dem har gjort at jeg har måtte avstå fra dem de siste årene, så i år det ekstra stas å vente på at den skal blomstre! :D

      De bokstavene betyr mye for meg - og står alltid ett eller annet sted i stua, aller helst akkurat der du ser dem på bildet.

      Håper du får ei flott helg <3 !

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!