mandag 9. desember 2013

Tur-app'er til mobilen!

Jeg er som de fleste sikkert har forstått ingen person med mye peiling på mobiltelefon og bruk av disse nymotens "app'ene", men de siste dagene har jeg faktisk fått lastet ned to av de mest kjente tur-app'ene - og det har jeg fått til helt alene!!!

Dvs at jeg nå har både geocaching-app, ut.no-app og God Tur.no app. Og som om ikke det er en stor nok bragd i seg selv, så har jeg klart å lære meg hvordan man tar "print screen" av skjermen på mobilen!!! Flink, eller hva? :)

Jeg er så vidt begynt å se på hvordan de brukes. Foreløpig ser det veldig greit ut. De virker til å være enkle å bruke, noe som er veldig kjekt for meg.

Både UT.no og GodTur, bruker samme kartet (gode kart) og har stiene inntegnet. På UT.no kommer DNT sine hytter opp, samt en del private turisthytter, mens på GodTur kommer for det meste Statskog sine opp. Jeg plages ennå litt med hvordan jeg skal få frem de forskjellige turforslagene m.m. uten at app'ene låser seg... men jeg regner med at det løser seg når jeg bare har fått øva meg litt! ;)

Prøv du også! :)

2 kommentarer:

  1. Synes du ska få deg instagram sånn at eg kan se alle de fine bildan du tar når du har vært på tur. Det e ikke vanskelig, bare prøv du også ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... du gir deg ikke?!?!
      Vinteren er lang, kanskje jeg hiver meg rundt og prøver en gang jeg er værfast hjemme i kulden? ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!