fredag 16. mars 2012

9 timer i kjøkkentjeneste er over....

Ja, du leste riktig... 9 timer, bortsett fra to lynraske kaffepauser, har jeg vært i kjøkkentjeneste i dag. Det er bursdagslan i huset i skrivende stund, 8 fornøyde gutter sitter rundt spisebordet med hver sin pc og skal etter hva jeg forstår sitte der til i morgen! Selv er jeg "landsforvist" til rommet til den elste av småfolket, ikke at det er så ille... Jeg har sofa, tv og internett. Ergo er jeg berget. :)

Et kjøkken i totalkaos (som dere ser) er ryddet, etter baking av 48 sjokolademuffins, 70 små porsjons-taco-paier, en vanlig pai, en blå bløtekake og en blåbær-rullekake! Kan love dere det ble mye rot og søl... Men ingenting er så ille at det ikke er godt for noe; nå er kjøkkenet nesten rundvasket!

Om en times tid får jeg besøk, så da har jeg litt selskap en stund... det blir koselig! Vi kan helt sikkert snike oss til litt flere smaksprøver av paiene og kakene!!!  :)

Frem til da er det "Masterchef" og "Cake Boss" på tv, samt gjøre ferdig et "Kvikk Lunsj-sitteunderlag" som står på tapetet!

Jeg ønsker dere alle en strålende fredag!!!

6 kommentarer:

  1. Flinke kjøkkensjefen! Hadde jeg vært en tiendedel så flink til å bake som deg, hadde jeg nok ikke gjort noe annet enn å bake, og blitt dertil rundere i kantene enn jeg er :)
    God helg, vennen min!

    SvarSlett
    Svar
    1. "Kjøkkensjef"; den liker jeg!!! ;)

      Det er morro å bake, spesielt når kakene går ned på høykant. Nå er det bare 15-20 tacopaier igjen, 9 av de 24 muffinsene jeg ikke la i fryseren er borte... og kakene har fått merke ett godt innhugg!

      Men ja... det blir fort kilo av alle kakene!!!
      Ut på tur, så går det bra!!!

      God helg, kjære Kjersti!!!

      Slett
  2. Imponert, igjen:) så fine kaker! Reknar med bursdagsguten er temmeleg takknemleg:) Her går det i 123-kaker når me feirar;)

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... ble ikke så store imponerende kaker denne gangen, men det ble mange små... og det tror jeg var best i denne sammenhengen! :)

      Gutten er veldig fornøyd! :)

      Av og til blir det 123-kaker hos meg også, men jeg synes det er veldig gøy å lage kakene fra grunnen av, så da er det greit å bruke litt ekstra tid på kjøkkenet. I dag ble det drøyt lenge, selv for ei som er vant til å bruke føttene... ;

      God helg, Røsslyng!

      Slett
  3. Ska sei! Fader, du er driftig, altså! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser alle kokke og bake programmene jeg kommer over på tv, og da blir jeg jo så inspirert - og skal prøve alt mulig.... ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!