lørdag 10. mars 2012

Inspirert av Kvikk Lunsj!

Ja, jeg fikk dilla på Kvikk Lunsj!
Ikke at jeg har spist masse Kvikk Lunsj,
den er fremdeles "bare" tursjokolade!!!
... eh... OK, så er jeg ofte på tur....   ;)

Men saken er altså den at jeg fant ut at jeg skulle lage sitteunderlag og korg, inspirert av Kvikk Lunsj!

"Alle" har jo Kvikk Lunsj-lue for tiden, men det blir for kjedelig å lage det som "alle" har...
Dermed jeg konstruerte et godt tova sitteunderlag og ei korg som kan fylles med tursjokolade!!!

Jeg kjøpte inn en dose helt vanlig ullgarn (100% ull) som passet til pinne nr. 7-8. I tillegg til de nøstene du ser på bildet har jeg også ett hvitt, for å skrive "LUNSJ" på det grønne feltet. Grønnfargen min harmonerer ikke helt med sjokoladen, den skal jo være mørk grønn, men dette var grønnfargen jeg fant... så da ble det sånn...  ;)

Jeg opp 80 masker på pinne nr 7. og strikket nesten 2 nøster av hver farge (neste gang skal jeg strikke 2 hele nøster).
Etterpå heklet jeg bokstavene på det store Kvikk Lunsj-rektanglet mitt!

Korga ble laget av at jeg heklet en sirkel av grønn, brukte strikkepinnene til å hente opp masker fra heklekanten og strikke oppover til passe størrelse. Enkelt og greit.

Etter en runde i vaskemaskinen på 40 grader med grønnsåpe og full sentifuge, ble resultatet ei tykk fin korg og et tykt varmt sitteunderlag!
Nå, hva synes dere folkens? 
Stilig tilbehør til påske - om jeg nå skal si det selv!!!

7 kommentarer:

  1. Så flotte ideer! Fant deg på Norske Bloggdamer på FB der jeg selv ble lagt til i dag av en bloggvenn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Norske Bloggedamer på FB er et supert prosjekt! Godt at vi kan finne hverandre!!!

      Slett
  2. Herlig sitteunderlag og god ide til påskegave... Klem fra Rosen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er det ikke supert? Jeg har laget 4 stykker; 2 venninnegaver, 1 for å ha på hytta og 1 til tursekken. Varmt og godt å sitte på, selv i snøen!

      Klemmer tilbake

      Slett
  3. Jeg tror jeg ville tegnet opp mønster på bokstavene i stedet, og strikket dem. Jeg ville også kjøpt mørkere grønnfarge :) Ellers ser det bra ut. Og kurven var kjempe fin :))

    SvarSlett
  4. Hekla du på bokstavane før eller etter at du tova den? Fint :) Ev til du andre, korleis strikke bokstaver?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sydde bokstavene på med samme type ullgarn før jeg tova underlaget. Da sitter bokstavene godt fast. Og så passet jeg på at det ikke ble merker etter syinga på baksia av arbeidet. Da har baksiden bare de tre fargene - og ikke merker etter bokstavene. Lykke til med prosjektet! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!