lørdag 24. mars 2012

HemavanPåskeTrail er klar til utlegging!

Nå har jeg teksten klar til "HemavanPåskeTrail 2012". Beholderne kom i posten i dag, så da var det bare å kaste seg over dataen og komponere en tekst! Teksten jeg deler med dere er litt "kryptert" for at den ikke skal røpes helt... 

"Den første cachen i HemavanPåskeTrail 2012. Trailen går langs xx xxxxxxxxxxx som starter ved xxxxxxxxxxxx og ender i møtet med xxxxx xxx xxxxxxxxxx. Den er "xxxx x" ruta for xxxxxxxxxxxx i den snøfrie perioden og xxxxxx-xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx om vinteren. I tillegg er det et fint område å dra på tur i om sommeren og høsten. Vi er mye her. Tar man avstikkere opp i skogen finner man nok både sopp og bær. Trailen tar deg med gjennom hele veien, fra begynnelse til slutt. Når du har besøkt alle de "regulare" og løst oppgaven som finnes på stedet, kan du beregne deg frem til den siste cachen på trailen. Vi ønsker dere en super cachetur, om det nå blir i påsken, til våren, sommeren eller høsten. Ruta er fin uansett årstid. Husk; om vinteren kan det være veldig kaldt her; kle deg godt. Om våren kan det være veldig vått her; ha gode sko. Om sommeren er det garantert mye mygg her; myggspray anbefales. Om høsten er det bare utrolig vakkert!!! "
Jeg gleder meg til å få den på plass. Nå har dette vært utsatt så lenge at jeg virkelig håper vi får det til i helga! I påsken er Hemavan full av folk, mange som driver med geocaching også, så det blir spennende å se hvem som blir FTF (First To Find) og hvor mange som tar turen i påsken!

Nå skal jeg gå i gang med å lage FTFC (First To Find Certificate) til alle cachene - og oppgave til den siste cachen på trailen!!!  :)

Håper dere får en strålende lørdag
- og ikke minst at noen av mine lesere legger turen innom trailen en dag!!! 

6 kommentarer:

  1. Hvor mange cacher blir trailen på? Jeg har veldig lyst til å få tatt den en eller annen gang, tror jeg må satse på 6 måneder fri hvis jeg skal få gjort alt jeg vil i både Mo i Rana, Hemavan og Tromsø med omegn :)
    En riktig god lørdagskveld til deg, snuppa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi regner med 7-10 cacher. Den siste blir en multi med oppgaver. Selv om vi er godt kjent i området den skal være må vi se ann mulighetene for hvordan de skal plasseres og avstanden mellom dem før jeg kan si et eksakt antall! ;)

      He, he... Ja, det vil nok ta tid å logge alle cachene her! ;) Og du må ikke glemme at du må innom Bodø også!!! ;)

      Nyt helga!!!

      Slett
    2. Høres ut som en grei trail det. Vår er på 8 cacher, og det er nok plass til et par til på den, men vi synes det var nok.
      Bodø også ja...puh...får vinne noen millioner snart jeg da, så jeg kan la være å jobbe og bare ha tid til skogsturer og caching ;)
      Du også! :)

      Slett
  2. Spennende for cache letere og spennende for deg!

    Flott måte å geleide folk i området, du er så glad i, på. På denne måten kan man ta med "gjestene" på en guidet tur uten selv å være med. Smart!

    Lykke til videre med Trailen din :)

    SvarSlett
  3. Hei Siv Anita!
    Har lest bloggen din lenge, men det er først nå jeg legger igjen et "spor".
    Må si jeg gleder meg stort til påsketrail og håper jeg får tatt turen til hytta vår i tängvattnet i løpet av påsken slik at jeg får prøvd meg på denne!
    Ellers vil jeg bare si at siden jeg er fra Mo i Rana lar jeg meg stadig inspirere av dine mange utflukter i nærmiljøet :)

    Hilsen Anniken

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Alltid koselig å høre at man inspirerer noen andre med turbeskrivelser! Og det er jo så utrolig mange steder (små perler) som jeg rett og slett ikke viste at de fantes... Når de er oppdaget, da må de deles!!! :)

      Ang. trailen så har vi det meste klart til utlegging nå. Mangler bare å klargjøre den siste! :) Da skal vi nok få trailen på plass i løpet av helgen vil jeg håpe og tro!

      Håper du får en super påske!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!