mandag 12. mars 2012

Jail birds!

Jeg oppdager stadig nye ting med "store Nikon". I dag oppdaget jeg en ny funksjon... Selvutløser, uten å bruke den trådløse tilkoblingen... Jeg burde lest bruksanvisningen... Ja, ja, nå vet jeg i allefall at den finnes!!!

Testbildet av den funksjonen ble av spisebordspynten vår. Ikke et superbilde, men jeg fikk nå testet det ut!

Så til overskriften; "Jail birds". Dere skjønner det, at det gamle fuglebrettet var fullstendig ødelagt etter en storm i høst. Jeg fikk ikke erstattet det før i forrige uke... ting tar tid... Denne gangen valgte jeg å henge opp en slik kule, som ikke blir ødelagt i uvær. Fuglene dukket opp og i dag koste de seg inni buret. Morro å se på dem!

















For å få til å ta bilde av dem, måtte jeg stå musestille inne på stua og ta bilde gjennom vinduet. Noe som igjen medførte at jeg måtte lete frem utstyr for å vaske vinduene - slik at det faktisk var mulig å se gjennom ruta! Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe; vi fikk dagslys inne!!!  :)

Til slutt vil jeg ta med et bilde jeg tok i helga. Inne i snøkaoset på bildet er det en avlang gul sak, det er Klippen Resort.... Grunneieren hadde kjørt i stykker brøytedoningen sin, så han hadde ikke fått brøyta veien opp til hytta. Ergo måtte vi gå fra den felles parkeringsplassen. Hvis dere legger litt "godvilje" til, så kan dere se det som skulle vært brøyta vei opp mot hytta - som bare så vidt vises over snøskavlen der oppe i skråninga. Og det er verandaen, som ble måkt for to uker siden.... Det er over 1,5 meter snø på flatmark der inne. Vi har aldri opplevd så mye snø! Jeg er spent på om vi har det snøfritt der oppe til 17. mai, slik vi pleier....

2 kommentarer:

  1. Super matstasjon- hvor har du kjøpt den?? Vi forer også småfuglene om vintern, men i år har tre flaggspetter torpedert opplegget; de slafser i seg meisebollene, slenger solsikkefrø utover og skremmer dem som er mindre enn seg! Kanskje en slik automat som gjør at de ikke får tak i maten hadde vært smart? Kan kanskje ha en plass for slemme fugler og en plass for de snille...

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi stakk innom på Plantasjen, og der hadde de halv pris på alle fuglematerene. Vi vurderte flere, men denne var kjempesmart! Og så er den litt dekorativ også, synes jeg!

      Ingen store, slemme fugler som kommer inn til frøene her, nei... ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!