lørdag 17. mars 2012

Påskekrimen er berget!

I går kveld oppdaget jeg til min store glede at "Englemakerskan", Camilla Läckberg sin nye bok var klar som Mp3-lydbok. I skrivende stund blir den og "Mannen i vinduet" av Kjell Ola Dahl lastet ned til maskinen. Så rett over på mobiltelefonen. Lydbokforlaget er umåtelig kjekt!

Så når jeg er ferdig med "Livstid" av Liza Marklund, har jeg ennå to bøker å glede meg til! Nå hører jeg kun på lydbøker når jeg går på tur eller kjører veldig langt med bilen, så de varer ganske lenge, i og med at hver bok er 10-14 timer lange! :) Men "åhhh" så kjekt å slippe å holde en bok og lese alle bokstavene selv!!!  :)

Siden jeg er krim-entusiast med sans for norsk og svensk krim, så er det ikke noe problem å finne forfattere som skriver knakende gode bøker. Bortsett fra de som er nevnt her, har jeg pløyd gjennom alt av Anne Holt, Henning Mankell, Jørn Lier Horst, Jan Melum, noen av Åsa Larsson (skal lese mer av henne) og så noen andre, mer ukjente forfattere. Det som er litt snodig er et alle bøkene har vært veldig bra. Ingen har vært lite engasjerende, dårlig skrevet eller lest.

Der var nedlastingen fullført. :)

Så nå skal jeg tusle en tur til butikken for å handle litt lørdagsgodt til småfolket.
- som ennå sitter oppe og spiller på datamaskinene sine. De er dog redusert fra 8 til 6 stykker, men jeg er imponert over hvor godt de "holder seg" etter å ha vært våkne i over ett døgn!!!

13 kommentarer:

  1. Jepp! Jeg har også påskekrimmen klar- og det i bøtter og spann!!! Dette blir mer enn spennende, 1000 takk! Forresten; jeg trur det var jeg som gjorde den beste "handelen" her :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er monsterfornøyd med "handelen"! Og så er det en veldig viktig ting til; det å kunne hjelpe hverandre på en så utrolig enkel måte!!!! Er ikke det bare fantastisk?!?! :)

      Slett
  2. Jeg har nettopp fått Englemaksersken i posten! Juhuu! Ikke som lydbok, jeg er ikke så flink til å bruke det jeg. :-) En spenningsrik påske blir det åkkesom.

    SvarSlett
    Svar
    1. I perioder har jeg brukt lydbøker tidligere også, men da var det CD-plater som var tingen. Alt er så mye enklere nå med Mp3-filene, telefonen har man jo med overalt likevel... ;)

      Nå kan vi bare GLEDE oss til å få lest "Englemakersken".... :)

      Slett
  3. Englemakersken har jeg liggende og gleder meg til å bli "kjent" med Camilla Läckberg. Ha en fin påske:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Har et tips hvis du skal lese Camilla Läckberg; start med den første boken. Jeg startet med nummer 3 og leste etterpå de to første... Det blir mer sammenheng dersom man starter på første bok. Siden man følger livet til ekteparet som henholdsvis er forfatter og politimann, gjennom alle bøkene. ;)

      Slett
  4. Kjempespennende bøker du skal lese, har ikke lest noen av de selv. Men "Englemakersken" skal jeg lese iløpet av året:) Kos deg med bøkene og takk for tips:) Fin blogg, la meg som følger:)God påske!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du la deg til som følger; håper du finner noe "lesbart" her inne innimellom! ;)

      Camilla Läckberg er super. Vi er heldige som har så mange bra skandinaviske forfattere.

      God Påske til deg også!!!
      :)

      Slett
  5. Gode bokvalg, ser ut som at vi har ganske så lik boksmak du og jeg :) Påskeklem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Påskeklem tilbake!
      Ingen tvil om at vi har lik boksmak! :)

      Slett
  6. Så praktisk å ha bøkene på mobilen, det gjør det veldig enkelt å lese hvorsomhelst og en slipper store, tunge bøker i vesken!

    SvarSlett
  7. Du får kose deg med bøkene i påsken! Har lest livstid av Liza Marklund,og likte den:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Liza Marklund har også skrevet; "En plass i solen" som på en måte er fortsettelsen på "Livstid". "En plass i solen" var spennende fra start til slutt, den også, faktisk så spennende at jeg ikke klarte å la være å høre på den hjemme også.... (Jeg hører kun på lydbøker på tur, sånn egentlig....) ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!