torsdag 8. mars 2012

Kake!!! - og tur opp Røssvollia!

Dagens tur startet litt før halv ti og gikk opp Røssvollia. Målet var ei grillkøte der oppe, 171 høydemeter fra startpunktet, med Polarsirkelkode og Ranatraskenklipp. De 2 cachene som også ligger der oppe (under snøen) fant jeg sommeren 2010! Til tross for gråvær, tåke og litt snøflister, gikk turen oppover fint. Jeg gikk på føttene, men med skistaver i hendene, i scootersporet som går helt opp på fjellet. Et par plussgrader gjorde heller ingenting! ;)

Vel oppe fant jeg raskt Polarsirkelkoden og fikk notert den. En leteaksjon rundt køta for å finne Ranatrasken-klippepuktet ble resultatløst. Sukk... Var jeg på feil sted? Nei, jeg var nok på rett sted. Klippepunktet var ikke der, sikkert ikke montert ennå... Grrrrrrrrrrrrr....

En og en halv time senere var jeg hjemme igjen. Kakebaking stod på tapetet. Ikke noe å utsette, bare å komme igang!
En kakebunn som er gulrotkake, dekket med ostekrem - farget grønn denne gangen, er basis. En del dekor av sukkerpasta (fondant) ble laget ferdig i går. Så laget jeg en stor sopp av bløtekakebunn, fruktcoktail og romkrem, som også ble dekket med fondant. Altså; det er ikke en dorull som står på kaka, men stilken på soppen som blir støttet opp av et rør. Hatten til soppen (den røde med hvite prikker) skal settes på i morgen. Den monteres på et lite rundt fat som festes i røret som går gjennom resten av kaka! Jeg er spent på om kaka synker sammen, eller om den holder seg fin... Dere skal holdes oppdatert. Nytt bilde av ferdig montert kake i morgen! :)

Da gjenstår det bare å si;
Jeg håper dere får en fortsatt strålende dag! :)

1 kommentar:

  1. Åh, den kaka var fin! Gleder meg til å se bilde med hatten montert :)
    Torsdagsklem til deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!