fredag 9. mars 2012

Bursdagskake!!!

Nå er den ferdig. Bursdagskaka til 14 åringen! En av mine kreative idéer fikk utløp og dette ble resultatet!

Bunnen på kaka er helt vanlig gulrotkake, dekket med grønn ostekrem og diverse figurer laget av farget fondant (sukkerpasta). Soppen er av bløtekakebunn, med romkrem og coktailbær inni, dekket med fondant.

Jeg virkelig GLEDER meg til å smake!!! :)

Nå, hva synes dere? 

Siden jeg bare er veldig amatørkonditor, er jeg veldig fornøyd med det visuelle resultatet... og til vanlig lager jeg da gode kaker.... så da er det vel håp for en skikkelig kakeopplevelse i ettermiddag!?!?! ;)

14 kommentarer:

  1. Heilt fantastisk kake da:) kreativt, og smaker sikkert godt og:) God helg ifra Karmøy

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg takker ydmykt! ;)
      Det ble en god kake!!!
      God helg til deg også! :)

      Slett
  2. Wow! Så stilig! Imponert! Og gratulerer med dagen! :D

    SvarSlett
  3. Du verden kor flink du e :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. ;) Jeg blir full av "imponasje" selv også!!! :)

      Slett
  4. Og du imponerer og du imponerer. Blir helt satt ut her jeg! Utrolig fin og så kreativt laget! Flinka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg takker ydmykt! ;) Vel, nå er den langt fra perfekt, og selv om et par av småfolket utbrøt; "Cacke Boss"... så er den nok laaaaaangt fra det nivået! ;) Morro å få det til, blir nok flere forsøk på spesialdesignet kake ved neste anledning!!! ;)

      Slett
  5. Kjempetøff kake, reknar med bursdagsbornet blir meir enn fornøgd med denne!! Forstår ikkje korleis du får det til eg:) Klem og god helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg takker ydmykt! ;) Bursdagsgutten var fornøyd, både med utseende og smak!!! Egentlig var det ikke så vanskelig - det var i bunn og grunn forbausende enkelt, men det var mye arbeid og tok lang tid....

      God helg og klemmer tilbake! :)

      Slett
  6. Jeg måper og er stum av beundring! Uslåelig!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... Jeg takker ydmykt! ;) Men "Uslåelig"... nei, vi skal nok helt klart klare å slå denne etter hvert. Sukkerpasta/fondant var et fabelaktig produkt å jobbe med!!! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!