søndag 4. mars 2012

En solrik vintersøndag i nord!

Det er fantastisk å våkne til SOL, til tross for at man våkner halv to på denne søndagen. JA, nattevakter sover faktisk noen timer på dagtid, for å klare å holde seg våkne resten av døgnet.

"Telefon kl. 13:30; "Ja, jeg vet du har vært på nattevakt, men du sover vel ikke hele dagen likevel?" Jo, vi gjør det. Vi sover riktignok ofte ikke like mange timer som dere med vanlig døgnrytme, men vi sover noen timer vi også! Som i dag; jeg sov fra ca kl 09 til 13:30. Altså 4,5 timer. Jeg skulle likt å høre reaksjonen dersom jeg hadde ringt noen kl 03:30, eller 04:30 og sagt; "Ja, jeg vet du har vært på aftenvakt, men du sover da vel ikke hele natten likevel?" Ta lærdom; å ringe en nattevakt noe før kl 16:00 er jævli dårlig gjort!!!!

Vel, det var en avsporing!
Tilbake til solen. Det melder nemlig SOL i morgen også. Og da er jeg ferdig med nattevaktene og kan sove bare en liten stund og så kan jeg dra på TUR!!!! Jeg gleder meg! Siden sola er tilbake og gjør dagene lengre og lengre, er det mulig å dra på tur litt utpå dagen også - og likevel få noen varme stråler i ansiktet. Fantastisk!

Jeg håper dere får en super søndag!

5 kommentarer:

  1. La igjen link hos deg :)
    Fin blogg, har lest gjennom en del av de "gamle" blogginnleggene, og de er virkelig godt skrevet. Blant annet "tenåringer og kjæresteovernatting" og "mødre som slanker normalvektige barn"

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi!
      Har vært innom bloggen din også flere ganger, koselig, og takk for at du la igjen en link; da er det enklere å stikke innom flere ganger! :)

      Av og til har jeg skrevet noen "stjerneinnlegg". Selv mener jeg det er flere, dog kanskje mer humoristiske, innlegg ikke er kommet godt nok frem i lyset. Men de to du nevner er blandt de som har skapt en del oppmerksomhet. Så; tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

      Slett
    2. Jeg legger til deg på "listen" min, så finner jeg deg lett igjen :)

      Slett
  2. Hei du! Helt enig med deg - noe herk å bli vekket midt i sin søteste søvn...har arbeidet turnus i flere år, men til slutt som måtte jeg rett og slett gi opp! Klarte aldri å komme meg på rett kjøl igjen etter nattevakter. Slet med å få sove på morgenen, og klarte aldri å finne roen før ei nattevakt. Ære være dere som klarer å arbeide turnus - uten dere stopper Norge!!! Fin uke ønskes deg og dine! klem

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he...
      Jo, vi er nok en egenart, vi som er våkne om natten for å holde hjulene i gang. Turnusjobbing er ikke bra for helsa. Det er langt bedre å bare jobbe natt, de lange friperiodene gjør det enklere å snu døgnet igjen. Jeg kjenner større medlidenhet med dem som jobber dag, aften og natt om hverandre. Det må være blytungt!

      Men det er koselig om natten. Det er stille og rolig. Vi har god tid til de som trenger det - det er kjekt. Vi slipper (som oftest) den dårlige samvittigheten mange har i den travle arbeids-hverdagen. :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!