onsdag 21. mars 2012

Det skjer ingenting...

Jepp, sånn er det; det skjer ingenting! Ikke har jeg kommet meg på tur denne uka, ikke i dag heller. Jeg gjorde et forsøk i går, men måtte gi meg på grunn av det hvite teppet som ikke vil forsvinne! Jeg er så lei av snø, uendelige mengder med snø... Uansett turmål, så er de under snø, masse snø...

Så var planen å ta på ski og dra på tur i dag, men så fikk jeg to møter i fanget. Ett kl 10:50 og ett kl 12:00... Ergo spises denne dagen også opp... Usj!

Jeg fant et beskrivende bilde på en amerikansk nettside... Omtrent sånn som dette er det hos meg, mens det spirer og gror lengre sør i landet! Det er absolutt ikke mye som kan spire å gro her! Suttre, suttre, suttre!!!

Nå ser jeg på Facebook at det er fritt for snø på kysten av Helgeland, så det er der jeg burde vært. En helgetur til kysten hadde absolutt ikke vært å forakte! Men i morgen er det arbeidshelg, så nå blir det nok ikke noen utflukter før over helga. Snøen er nok ikke forsvunnet her hos meg til da, men jeg kan nå håpe på at det blir plaskregn og mange plussgrader fremover, slik at det kan begynne å spire og gro her også!

Blir lite oppdatering av bloggen for tiden, både siden jeg er skrekkelig sliten og siden det ikke skjer noen ting som er verd å skrive om... Men jeg kommer nok sterkt tilbake. I mellomtiden håper jeg dere bruker høyre kolonne til å finne og lese andre gode blogger!!!

Håper dere får en super onsdag kveld!

8 kommentarer:

  1. Veit kjensla... Sjølv om me ikkje har snø her, er det likevel lite som skjer, og dårleg ver... Og me er sjuke. Lite å skriva om! Me får satsa på det kjem betre tider:)) Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart det kommer bedre tider... men nå tærer all snøen på kreftene - og jeg tror det er ekstra ille for den mentale biten at "alle andre" slipper snø og kan nyte våren!!!

      God bedring til dere, håper dere snart blir friske igjen!
      Klem

      Slett
  2. God onsdag til deg også, snuppelupp!
    Jeg har en aldri så liten følelse av at så snart alle ungene har flyttet hjemmefra, så flytter du og din kjære på dere. Langt sør :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper virkelig vi flytter på oss. Ikke veldig langt sør, men lengre sør. Å leve resten av livet i dette snø-h*******, det ser jeg bare ikke for meg. Vi har jo vinter halve året - og det er til å bli gal av! (sutre, sutre, sutre)

      Klemmer og klemmer

      Slett
  3. Her begynte det å tine, og alt mulig "rart" begynte å vise seg i brøytekanter og veigrøfter- og det var så møkkete og stygt og trist. Så kom det tre nye cm med snø- og det rent og pent og lyst og fint igjen! Kanskje vi kunne hatt et jevnt to-tre cm snøteppe som stadig fornyet seg? Ikke mer enn at blomster kunne spire og gro, og cachebokser var tilgjengelig, men nok til at alt det andre forsvant? -Og helst ikke noe is under den snøen, da!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg stemmer ikke for mere snø, ikke to cm engang. Få alt bort, kast gjødsel i grøftekantene og la det bli grønne enger med en gang!!!

      Og JAAAAAAAAAAAAAAAA til at cacheboksene tiner igjen!!! :)

      Slett
  4. Uff, kjenner følelsen. Nå er det godt som snøfritt i hagen vår, er igjen noen få snøflekker, men er veldig tidlig. Er i grunn knapt nok jeg tør tro at det er sant, venter bare på å våkne til 50 cm med nysnø en morgen.

    SvarSlett
    Svar
    1. ... jeg VET at jeg våkner til 50 cm snø på plenen... gammel og kompakt snø... tungsmelta, med mye is i... lykke?!?! Grrrr...

      Jeg virkelig GLEDER meg til jeg også kan slå fast at det bare er noen snøflekker igjen på plenen... :)

      Håper dere nyter vårstemningen, alle sammen!!! :)

      Jeg skal nok nyte den når den kommer til meg! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!